tisdag 1 september 2009

Fotografering på dagis.

Ja, idag var det som sagt fotografering på dagis.
Lovisa fick på sig vita leggings och en brun tunika med blommor på som "slingrade sig uppåt". Jättefin är den. Men beslutsångest som jag har så vart jag osäker och var tvungen att vända efter halva vägen och hämta andra kläder åt henne. Men jag bytte aldrig kläder på henne, den var ju fin ändå den bruna tunikan.
Men Lovisa hade iaf störtbölat vid fotograferingen hon, tråkigt nog. Hon tyckte väl säkert det var lite läskigt.
Men hon var inte den enda som varit ledsen. Det skall bli roligt att se bilderna. =)

Igår och idag när Lovisa varit på dagis så har jag målat på uthuset. Skall måla litetill på torsdagen oxå tänkte jag.
Lovisa skall få vara hemma med mig imorgon pga av hon blir så ledsen när jag lämnar henne på dagis samt eftersom Kennet hade en teori om att det var för att hon saknar mig, pga av jag jobbar kvällar.

Sen på fredagen skall Lovisa vara ledig oxå, pga av att det är barnfri planering på dagis. Men i skrivande stund funderar jag på om jag har tittat fel och om inte det är nästa fredag. *hmm*.
Ja, jag får kolla upp det imorgon.

Nu till helgen skall vi åka till Mona & Hasse på kräftskiva. Det skall bli roligt att träffa alla igen. Roligt att inviga Mona & Hasses nyinglasade altan.
Mona ringde idag & frågade vad jag ville äta eftersom jag är så kräsen och äter typ 4 kräftor och 3 räkor eller nåt.
Vi kom fram till att jag skall göra en ost & skinkpaj att ta med mig, så jag får något rejält i magen. Förra året åt jag jättelite, det fanns inte så mycket som jag kunde äta tyvärr.

Nu skall jag åka hem från jobbet.

Ja just det, igår när jag åkte hem från jobbet så stod det 2 älgar vid busshållsplatsen efter mokorset. De var precis på väg ut på vägen.
Jag vart helt spänd, och bara körde förbi, tur att jag inte bromsade för de har ju kunnat kliva rätt ut i vägen. Tur jag hade volvon. ;)

Inga kommentarer: