torsdag 24 september 2009

Torsdag.

Det hade hänt en trafikolycka vid kinsta när jag skulle åka in till jobbet.
De ledde om trafiken via söderala. Vart en himla långsamt åkande kö.
Får hålla utkik på larm-söderhamn och se om det kommer in något.

Sen när jag kommer in till stan så möter jag Madde i Angelicas bil. Madde har tagit körkort idag. Grattis gumman!!!

Igår var jag ledig, det var väldigt skönt. Jag hann med ganska mycket. Jag hann med att plocka undan en massa hemma.
Jag tog undan liggdelen+babysittern som legat uppe i hallen hur länge som helst. Sen Tina lånade dem av oss.
Sen skruvade jag isär databordet som stod ute i hallen & sen soffan som stod i Lovisas rum och skruvade ihop dem igen inne i datarummet.
Sen bar jag upp Lovisas bord & stolar som har stått i vardagsrummet samt hennes pippitält. Sen dammsög jag uppe och mamma var snäll och dammsög nedervåningen åt mig.
Sen åkte vi och grattade Malin som fyllde 35 år.

Sen på kvällen när Lovisa skulle gå och sova i sin säng i sitt rum, så förväntades det gnäll av henne. Men jag gick upp och la henne och gav henne en nalle puh-bok att läsa och då la hon sig ner och började bläddra. (!)
Sen somnade hon ganska snart.

Så nu är det relativt "rent" på grejer nere i vårat vardagsrum. Så himla skönt. =)
Jag & Kennet har börjat titta lite på soffor. Det låter som om Kennet går med på att köpa en soffa nu. (Äntligen!)
Jag skulle ju få en ny soffa förut, när vi fick tillbaka på skatten sa han, men det blev ju inget. Så jag skall väl inte ropa hej än heller... ;)
Så jag har tittat lite på tapeter nu. Har hittat en som jag gillar ganska mycket.
Vi får väl se om vi kanske åker och tittar på soffan i helgen, det vore kul.

Idag jobbar jag mellan 17.30-21.45. De fick flytta fram mig en kvart pga av försening pga trafikolyckan.
Det har varit relativt lugnt idag faktiskt.
Skall kolla lite på soffan igen, helsugen jag. =)

Ikväll när Kennet hade lagt Lovisa så hade hon varit duktig och lagt sig ner för att sova.
Det verkar som att det fungerar. *peppar peppar*

Inga kommentarer: