torsdag 3 september 2009

Fredag.

Idag jobbar jag dag mellan kl 9:15-13:15. Skönt med en kortdag.

Idag är Kennet ledig och Lovisa är hemma med honom. Jag hade upenbarligen kollat fel på den barnfria planeringen på dagis, men Kennet ville vara ledig ändå.
Men igår var Lovisa iaf på dagis och jag målade på uthuset under tiden. Men det tar ju aldrig slut på saker som måste målas!

Igår var jag tvungen att göra mat innan jag hämtade Lovisa på dagis eftersom Kennet åkte direkt från jobbet hem till mamma för att hjälpa henne att hämta en skärmvägg på Coop. Då hade vi inte lika mycket tid på oss som vi brukar ha.
Så jag & Lovisa åkte in till stan sen efter vi ätit och så bytte jag & Kennet bil inne i stan. Ibland får man pussla lite.

Idag skall jag åka in och handla lite efter jobbet. Jag måste handla till ost & skinkpajen som jag skall göra. Sen är det väl lite annat som skall handlas oxå.

Jag håller på att leta en säng åt Lovisa just nu. Jag har ju alltid tänkt att vi skall köpa en "Hensvik" från Ikea. Jag vill ju ha lika som hennes garderob helst.
Men nu när det väl gäller så verkar det som om Ikea har slutat sålt den. Vad less jag blir. Typiskt min tur.
Mamma såg att det var med en sådan säng i tidningen idag för 500:- och så jag ringde på den och då fanns den uppe i Idenor i Huddik. Det är ju lite långt att åka.
De har ju en säng på Ikea, som skulle gå an om vi inte hittar någon annan. Jag skall kika om de har några fina på Jysk.

Vi har köpt 4 pallar pellets nu. Han vi handlade av skall komma med det med sin traktor idag.
Kennet har fått för sig att han skall kunna köra ner hela vägen ner till uthuset med traktorn, men frågan är om han kommer emellan "vattenpumpen" och jordkällaren. Men de får väl prova. Huvudsaken att det inte blir fula spår i gräsmattan. Då j*vlar.. ;)

Vi håller på att fundera på om vi skall byta uppvärmningssystem till någon slags kombi-panna med ackumulatortankar.
Men att vi mestadels skall elda med ved. Det är ju sån grym skillnad på priset på ved och pellets.
Vi skulle vilja ha en kamin oxå, men då måste vi fixa ett nytt rör och det är ju lite krångligt.
Vi vill helst inte ha ett rör som sitter efter väggen heller.
Men det är ju inget bestämt ännu heller, vi håller ju bara på och funderar.. Men det är ju hemskt mysigt med kamin.

Nej, nu skall jag leta sängar. =)

Inga kommentarer: