onsdag 30 september 2009

Barnvagn.

Ja, idag ringde det en gubbe till mig på mobilen.
Gubben: Elin Olsson?
Jag: Ja, det stämmer.
Gubben: Ett kolli på 13kg, vart skall vi köra det?
Jag: Eh.. va? Jag har inte beställt något.
Gubben: Newwell Rubbermaid står det som leverantör här. Vart skall vi köra det?
Jag: Ja.. Jaha, ja men kör det till... (ger vägbeskrivning).

Jag vart halvt panikslagen och tänkte vad är det här?!?
Ringde till Kennet och berättade vad som hänt och sa det jag har ju inte beställt något.
Men sen kom vi på att det var nog vagnen.
Jag vart ju rädd att de skulle vilja ha nån fraktavgift av mig och jag visste ju som sagt inte riktigt vad det var som skulle komma.
Men sen någon timme senare kom det en gubbe med en kartong åt mig. Och mycket riktigt var det vagnen.
Jag byggde ihop den ganska snabbt trots lite strul med sprintarna till bakhjulen.
Lovisa blev hel-nöjd och klättrade i & ur den hela tiden.
Sen provade vi den och gick en sväng så Lovisa fick sova. Och den är verkligen rejäl vagnen, jag är jätte-nöjd över den.
Kennet tyckte oxå den var bra, en himla skillnad från den andra sulky-vagnen vi har.
Sen var den ju praktiskt gratis oxå.

Vi gick och tittade där det precis har brunnit. Det var bara takplåt och tegelpannor kvar.
Allt annat var uppbrunnet. Läskigt när det brinner så nära oss.

Idag har det varit strömlöst hemma. Det var planerat driftuppehåll mellan kl. 8:00-13:00. men de bröt strömmen vid kl. 08:50 och sen kom den tillbaka vi kl. 11:00 ungefär.
Jag var tvungen att ringa till Fortum och höra så att det verkligen var tillbaka.
Så de inte bröt igen, men hon sa det på kundtjänsten att den troligtvis var tilbaka "för gott" men att de hade ju rätt att bryta den om det skulle bli något, med tanke på att de hade angett kl. 13 som slut-tid.
Men den försvann inte nå mera sen.

Igår kväll kom Åsa till mitt jobb för att hon skulle åka efter mig för att hennes halvljus inte alls lyste. De fungerade inte. Det var bara parkeringsljusen som lyste. Så hon såg ju knappt ingenting, allra helst när hon mötte bilar.
Men hennes hel-ljus fungerade så hon kunde ju köra från Bergvik mot Dåbo själv iaf.

Imorgon får jag se om jag känner mig manad att måla lite igen. Om graderna är över 5+ dvs.

Inga kommentarer: