måndag 28 september 2009

Soffa!

Ja, vi var och tittade på soffan i helgen och sen beslutade vi oss för att köpa den, en grå hörnsoffa. Den var ju nedsatt så mycket så det var lika bra att passa på. Jag är hel-nöjd jag. =)
Vi var ju verkligen i behov av en större & fräschare soffa.
Så nu blir det om-möblering av vardagsrummet när soffan kommer.
Det var 1,5 veckas leveranstid på den. Men om vi håller tummarna hårt så kanske den kommer till helgen. Det vore väldigt roligt det.
Sen har ju Kennet nån idé om att bygga in tv:n. Vi får väl se hur det blir med det, men det skulle nog blir läckert tror jag. Roligt när han har lite idéer. =)

Annars har det väl inte hänt så mycket i helgen.
Kennet har grejat med volvon. Äntligen satt in en cd-spelare i den.
Lovisa har lekt med Tim hon & lite med Dennis oxå. Jag tror Tim är Lovisas nya bästa kompis. =)

Idag gick det jättebra att lämna Lovisa på dagis. Hon vart inte nå ledsen alls. Stod och vinkade i fönstret.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra hemma. Tänkte måla ute men var inte så himla sugen på det och tur var väl det eftersom det började regna sen.
Efter nån kopp kaffe och lite funderingar så kom jag på att jag kunde ta tag i att rensa bland alla gamla fakturor. Sagt och gjort. Höll på i 4 timmar ungefär, men nu är det klart. *puh*
Det gäller bara att man håller efter det sen bara.

Denna veckan jobbar jag ungefär som vanligt. Mellan 17:15-22:00. Så jag får en extra halvtimme varje kväll.
Sen fredagen var värst den. Jag hade blivit schemalagd mellan kl 09:15-16:30. (!) Jag hade tillomed fått matrast.
Men vi tackar och tar emot. Bra med lite mera timmar jue.. ;)

Nu ikväll när jag satt på jobbet ringde Kennet & Lovisa och sa "natt natt". Mammas gohjärta.

Inga kommentarer: