måndag 7 september 2009

Helgen som varit.

Ja, i fredags dök det inte upp någon traktor med pellets heller!
Jag ringde till honom vid 16 och frågade om han tänkte komma eller inte.
Han sa att han hade tyvärr inte fått nå pellets hemlevererat. Så han hade ju inget åt oss.
Men han kom med 10 säckar iaf. Så vi klarar oss över veckan för han skulle komma nästa fredag.
Vilken passar bra eftersom Kennet är hemma då med Lovisa. (pga av den barnfria planeringen på dagis).

Fredagen åkte vi in till mamma så Kennet hjälpte henne att sätta upp skärmväggen.

Lördagen så var vi hemma på dagen bara och Kennet plockade i allt små-skräp i släpvagen som låg överallt i småhögar hemma. Skönt att äntligen få bort det, jag skall plocka lite till i veckan så vi får bort allt.
Senare kom Tommy & Tim och hämtade oss så åkte vi till Sunnanå på kräftskiva. Vi kom dit till kl 18:30 och då började vi äta direkt och sedan spelade vi kubb och drack kaffe.

Barnen hoppade studsmatta konstant typ. Men det är ju bra att de är roade.
Jag hoppade lite jag å, men var tvungen att sluta för jag höll på att kissa på mig. ;) Blir väl så när man har lite alkohol i kroppen.
Vi åkte hem vid kl 22:30. Sen vart jag & Kennet vakna ett tag till och tittade lite på "Pulp Fiction" innan vi lade oss.
Jag var inge klen dagen efter heller så det var ju skönt.

Dammsög och tvättade ur pärlan min på dagen. Verkligen på tiden att det blev gjort.
Kennet satte även in överdragsskyddet som vi skall ha vid Lovisas bilbarnstol (som vi köpte i juni typ) och sen ställde han även om axelbanden på Lovisas bilbarnstol som vi har tänkt gjort jätte-länge.

Senare under kvällen åkte Kennet, Tommy, Christian & Peter iväg och lekte tjuv & polis i vannsätter. Nördarna.. =)
Det stod om dem i tidningen dagen efter.

Den här veckan börjar jag jobba tidigare och jobbar längre. Börjar kl 17 och slutar vid 22.
Varför de har lagt in mig så vet jag inte.
De hade lagt mig från kl 16.30-21.30 från början.
Vilket är väldigt konstigt att de kan göra det, eftersom jag lagt min tillgänglighet från 17.15. Men jag orkar inte bry mig. De kunde ju flytta fram mig en halvtimme iaf. Alltid nåt.
Får ju lite mera timmar. Jag får tänka på det. =)

Annars idag har Lovisa varit på dagis & hon hade ätit ganska bra och sovit.
Jag skrapade det vita på garaget och målade det + att jag målade lite rött oxå. Det vita läre väl målas en gång till. Får se om det blir imorgon.

Torsdag & fredag skall Lovisa få vara ledig från dagis. Torsdag skall vi på 2-årskontroll. Äntligen! Det skall bli roligt att få veta vad hon väger och hur lång hon är och se vad de kommer att kolla för något.
Fredag blir hon hemma med pappa.

Inga kommentarer: