fredag 18 september 2009

20-årsjubileum.

Ja, igår natt & inatt har jag fått sova iaf. Jag har fått för mig att hon vaknar lätt av oss. Så det kanske börjar bli rättså aktuellt med att hon får börja sova i eget rum.

Igår vart Lovisa ledsen igen vid dagislämningen. Men det hade väl släppt så fort jag åkte. men det är inget kul att man lämnar henne gråtandes.. =(

Igår var vi på 20-årsjubileumet på dagiset. Kuriren var ju där och de knäppte ett kort på mig.Hua, så idag blev jag med i tidningen.
Det började med en karl med gitarr som stod och sjöng ute på gården när vi kom.
Gick sedan in och drack kaffe och kollade på lite olika bilder från åren som gått. De hade gjort olika kollage liksom.

Sen vid 16 åt vi och så bjöd de på lite sång av barnen.
Sen intervjuade Amo mig, nervöst var det.
Försökte se vilka alla var när jag stod därframme men det var så många så det var helt omöjligt.
Vart inte så mycket sagt. Lika bra det. Hålla på skämma ut sig sådär..
Sen drog de lotterna men vi vann inget vi heller. Typiskt våran tur.
Victorias mamma Ing-Marie vann flera gånger hon så hon tog ett par jättefina stickade sockor åt Lovisa hon. Det var jätte-snällt att hon fick dem.
sen efter lottdragningen åkte vi hem. Då var klockan runt 18. Det gjorde de flesta.
Då hade vi varit där i cirka 3 timmar, det blev nog lite långdraget.

Idag skulle vi åka in till Långtå med skräpet på släpvagnen, eftersom de har lördagsöppet men sen ändrade sig Kennet och skulle greja rosten på volvon istället. Det är väl bra det å.

Jag & Lovisa har väl inget särskilt inplanerat idag. Det blir väl kanske att vi städar lite när vi går ut.. Plockar bort alla "döda" äppplen som ramlat av träden.


Skönt att det är helg. =)

Inga kommentarer: