tisdag 3 mars 2009

Tjejmiddagen.

Ja, i lördags hade vi tjtejmiddagen och den blev hellyckad. Vi blev 8 st tjejer, kul att alla kunde komma.
Vi bjöd på välkomstdrink och snittar när de kom och sen åt vi fläskfilé med sambal oelek-sås som huvudrätt och sen pannacotta som efterrätt.
Skönt att vi hann klart med allt innan det kom folk. Hann väl vänta typ 5-10 minuter innan de kom. Så det var på håret. ;)

Kennet har inte gjort något direkt åt rummet, eller ja han & Tommy var in och köpte avloppsrör i onsdags som de har satt dit, men sen har det inte hänt nå mera direkt.
Men det var vi ju väl medvetna om när vi påbörjade detta oxå så..
Alltså att vi väldigt sällan kommer kunna göra något så vi är medvetna om att det kommer kunna ta tid.

Nu i veckan skall Kennet iväg på kurs igen onsdag, torsdag och fredag. Så då skall jag jobba dagarna då, skönt att kunna få slappna av på kvällarna.
Börjar ledsna lite på att jobba kvällar faktiskt.

Igår när jag skulle åka från jobbet så när jag skulle öppna förardörren så gick den inte att öppna, så jag fick öppna från baksätet.
Sen blev det lika när jag hade tankat bilen oxå och då skulle duktiga jag pilla på en grej som möjligtvis var felet och ja då gick det inte att stänga dörren istället.
Och inte fanns det nån skruvmejsel och böja och bända med heller och jag kunde ju inte ta bilnycklen heller för då skulle jag ha böjt den.
Så jag fick vackert köra hela vägen hem från stan sittandes och hålla i dörren. Skitkul.
Sen tog jag en skruvmejsel hemma och så var det fixat igen.
Men det var fortfarande krångligt att öppna den, efter man försökt typ 3 ggr så gick det att öppna den.

Sitter hemma (för en gångs skull) och skriver i bloggen.
Jag skall hoppa in i duschen nu strax och sedan skall jag hämta Lovisa på dagis.
Det blev inte många knop gjorda nu idag när hon var på dagis heller.
Jag har skottat halva gården typ och sen blev jag lite lat.
Hoppas plogbilen kommer snart, jag som var ut och flyttade bilen när jag såg plogbilen som plogade och sen backade han tillbaka och då tänkte jag att han kommer väl hit snart men nej, inte han eller. Hoppas att han plogar innan ikväll iaf.

2 kommentarer:

Johanna sa...

typiskt:-( har ni ingen inspelningsbar Boxer eller nått?? så kan du se det efter jobbet;-)

//johanna

Johanna sa...

Jag utmanar dig;-)

läs i min blogg