söndag 25 januari 2009

Skottat snö.

Idag har vi varit ute och skottat undan en massa på gården. Lovisa var med ute och sprang hon med.
Hon tyckte det var jätteroligt och ville inte gå in. Hon var så snorig oxå och så ramlade ena vanten av hela tiden.
Hon hade fått tag i lilla spaden och stod och försökte skotta men lyckades inte så bra med det. Men hon blev skitsur när vi skulle gå in. Kul att hon tycker det är roligt att vara ute. =)
De är ju ute varje dag i regel på dagis så..

Sen kom Kennets kusin Peter och tittade på Renault 5.an, det lät som om han ville ha den.
Det skulle bli väldigt skönt att bli av med den.
Det är ju lite fullt på gården nu med 3 bilar. Vi hämtade hem 945:an i torsdags. Vi har ju inte som sagt så mycket plats på gården. Tänk om man hade haft ett dubbelgarage, vad skönt.

Sen kom Christian, Tommy & Tim och hälsade på. Men jag var tvungen att åka eftersom jag skulle åka och jobba nu ikväll mellan 17.15-21.15.

Det kändes väldigt drygt att åka och jobba ikväll. Speciellt eftersom det kommit så mycket snö. Det har kommit nästan 3 dm hemma.
Å inte hade plogbilen kommit och plogat ännu heller!?!
Men det var inte något problem att köra in till stan heller.
Det var lugnt efter Bergviksvägen och 301:an men inne i stan var det jättespårigt.
Drygt, förhoppningsvis har de hunnit skottta inne i stan & hemma innan jag kommer hem.

Nu innan jag slutar skall jag skicka iväg ett mail ang. att få jobba mera. Jag är anställd på en halvtid och då tycker jag att jag har rätt att kräva att jag kommer upp någorlunda i tid.
Jag ville ju försöka komma upp i så mycket tid som möjligt men denna månad kommer jag kanske upp i runt 65 timmar och är anställd på en 80-timmars. *hmmpf*.

Nej, nu skall jag kika vidare innan jag slutar jobba.

Inga kommentarer: