fredag 16 januari 2009

Dagis. =)

Sitter på jobbet just nu och allt känns hur drygt som helst. Jag jobbar mellan 17.15-21.30.

Det gick jättebra på Hjärtat nu i onsdags när vi började skola in Lovisa. Hon verkade inte alls bry sig om att gå iväg med någon av fröknarna och t.ex. byta blöja eller tvätta händerna.
Vi har varit där i 2 timmar onsdag, torsdag och idag (fredag).
Första dagen var det bara information och inga barn var inne.
Igår var alla barnen där och vi var med på samlingen.
Idag var vi med på samlingen och Lovisa fick "dega" med trolldeg.
Sen åt vi där oxå. Lovisa petade i sig litegranna.
Sen åkte vi hem och Lovisa som var jättetrött fick en välling och somnade på studs ungefär.
På måndag ska väl Lovisa (ev) prova på att sova middag på dagis. Vi får se hur det går.

Idag när Lovisa sov middag så gick jag ner och målade byrån (i lådorna) och sen "topp-skivan".
Nu är det inte mycket kvar på den heller.
Jag tänkte gå ner imorgon och måla lite oxå. Om jag hinner dvs.
Imorgon jobbar jag mellan 10.15-13.45 och sen skall vi åka till min syster som är hemma från Malmö nu och gratta hennes yngsta dotter Alva. Det skall bli roligt att träffa dem igen, det var ett bra tag sen nu.. Sen i somras, när pappa fyllde år.
Det skall bli kul att se hur stor hon är. Hon skall ha barn nu februari.

Vi var och tittade på en bil i onsdags. En 945:a. Kennet provkörde den han med säljaren och jag, Tommy & Lovisa stannade på gården och Lovisa sprang efter en jätte lekfull katt.
Kennet tyckte den gick jämt och fint i motorn och den var fräsch i karossen så vi köpte den.
Förhoppningsvis så köper Kennets kusin Peter våran Renault.
Pappa skall låna den igen nu i helgen, då hans bil ej är klar ännu. Den skulle väl bli klar på måndag som det lät.

Nej, nu skall jag åka hem. Äntligen. =)

Inga kommentarer: