onsdag 21 januari 2009

Dagis + jobb.

Idag när vi kom till dagis så hann jag bara vara med på samlingen och sen skulle de gå ut och då tyckte inskolningsfröken att jag kunde åka hem.
Vaa?!? Ska jag åka hem? Jaha, ja jag åker väl hem då.
Jag följde med ut på gården och sa sedan hejdå till Lovisa. Kändes helt konstigt, vad skall jag göra nu liksom?
Jag åkte hem vid kl 10 och skulle komma tillbaka till dagis till klockan 12. Under den tiden hinner de vara ute, äta mat och sedan sova.
De provade på idag igen att sova men det gick inget vidare heller. Idag fick jag en kram av Lovisa då när hon kom ut från "sov-rummet"
Igår fick jag ingen kram av henne när hon kom ut därifrån, hon plockade upp en leksak på vägen som hon skulle visa mig.
Jag kände "ge mig en kram" då och fick ta en kram själv. Men hon hade ju inte varit utan mig lika länge då som idag heller.

Idag när jag åkte hem från dagis så visste jag inte direkt vad jag skulle göra. Jag skottade klart ute, (som jag påbörjade igår när jag kom från jobbet vid 21.45) sen plockade jag ur diskmaskinen och plockade undan lite tvätt och sen rensade jag och knölade ihop gamla kartonger och sen plockade jag ihop glas/barnmatsburkar och åkte på Variant och slängde det innan jag hämtade Lovisa. Så himla skönt att få det rensat.
Imorgon skall jag tvätta en massa har jag tänkt, för jag kommer antagligen att bli hemskickad igen. =/

Mamma kom en sväng idag efter att vi kommit hem från dagis. Hon åkte hem sedan när vi skulle till at äta och sen åkte jag till jobbet och jobbade mellan 17.15-21.00 så jag skall åka hem nu. Skönt.

Inga kommentarer: