söndag 11 januari 2009

En rolig grej.

När fick du reda på att du var gravid? 19/11-06
Blev det en chock? Nej, det var planerat.
Hur gammal var du? 22 år gammal.
Hade du mycket halsbränna? Ja, mot slutet.
Spydde du mycket? Nej, en gång i början.
Hade du mycket foglossning? Inte nåt alls. Inte minsta känning.
Ditt sf mått som störst? Minns inte....
Har du fått bristningar? Nej
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag pendlade väldigt, men mot slutet var jag säker på att det var en pojk.
Vad hoppades du på? Att förlossningen skulle gå bra & relativt snabbt & att bebisen skulle må bra.
Gick du över tiden? Ja, 13 dagar.
Födde du för tidigt? Nej.
Hur var förlossningen? Det gick relativt fort och gjorde inte så pass ont som jag trodde det skulle göra.
Blev du sydd? Ja, 4-5 stygn
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag, Kennet, 1 barnmorska, 1 undersköterska. Samt doktorn som kom in på slutet.
Hade du någon nära med dig? Kennet satt bredvid mig hela tiden.
Vilket BB födde du på? Hudiksvalls BB
Hur stor var bebisen? 3190 gram och 51 cm lång.
Blev det en pojke eller flicka? Flicka
Vad fick den heta? Edit Lovisa Linnéa
Var allting värt det? Ja självklart. =)

Inga kommentarer: