tisdag 27 januari 2009

Lovisa sov på dagis idag. :)

Idag försov jag & Lovisa oss. Hon var vaken en massa inatt och var täppt i näsan.
Hon snurrade massivs i sängen hela kvällen, hon fick ligga mellan mig och Kennet.
Eller ja, det gör hon ju i regel varje natt. ;)
Sen imorse när jag vaknade så stod Lovisa bredvid mig och hade plockat ur hur mycket som helst ur mitt nattduksbord.
Klädde på oss och gick ner och gjorde oss iordning för dagis. Vi blev en kvart sen men det gjorde inte så mycket.

Jag åkte hem och städade hela nedervåningen. Tänkte ta övervåningen imorgon. Det känns så skönt när man har städat. Synd bara att vi har 2 st långhåriga katter som smutsar ner golven direkt, speciellt när det är så mycket snö ute och det smälter bort ur pälsen när katterna kommer in.
Sen när jag åkte tillbaka till dagis till kl 12, för att hämta Lovisa som inte har kunnet somna på dagis nån dag hittils. Men idag hade hon somnat! Vad skönt att det fungerar. =) Det tog bara drygt 2 veckor innan hn kände sig trygg nog att somna.
Så imorgon skall hon vara där mellan 9-14. Sen får de ringa om hon ej somnar så får jag väl hämta henne isåfall.
vad skall jag göra dårå? Vilken lång tid. Jag skall iaf som jag nämde tidigare, städa övervåningen ochs en skall jag nog måla sista laget på lådfronterna till byrån. Jag var ju tvungen att spackla och slipa om dem för de hade tagit skada att stå med lådfronten ner mot en gammal dörr som Kennet håller på med.
Men snart så.. =) Vad skönt det skall bli.
Jag har även börjat spackla och slipa en liten hylla som Lovisa skall ha uppe i sitt rum.
Sen efter den är klar skall jag spackla och slipa en hylla som skall hänga nere i gästrummet ovanför sängen, med spotlights i.
Jättefint är det när den är uppsatt och tänd. Vi hade den i vannsätter i lägenheten.
Många projekt. =) Kul att ha något att göra mellan alla måsten. =)

Nej, nu skall jag kika lite på lite bloggar och sen skall jag ta några fler samtal innan jag slutar kl 21.15.

Inga kommentarer: