måndag 9 februari 2009

Jobbet.

Sitter inne på jobbet just nu. Jobbar ikväll mellan 17.30-21.45.
Nu har jag varit ledig lördag och söndag och det var jätteskönt verkligen.
Jag hann med att träffa lite folk. Vilket jag aldrig gör annars. =/

Gud vad det har snöat då. Lite drygt att skotta undan allt. Speciellt eftersom plogbilen inte åkte ut förräns jätte-sent.
Kennet hann med att köra fast med 945:an han när han skulle åka och vända den efter vi skottat fram den.
Tommy och Tim kom och försökte hjälpa till oxå och jag och Lovisa gick dit oxå.
Men sen kom det en granne och hjälpte till, och han tog med sig en spade så vi kunde skotta så Kennet kunde ta sig lös.
Det är ju det som är lite negativt med bakhjulsdrivna bilar.
Sen åkte vi hem och jag skottade massvis ute och Tommy & Christian hjälpte till oxå. Sen åt vi pizza.

Lördagkvällen gjorde jag fläskfilé med salbal oelek-sås och potatisklyftor och tittade på melodifestivalen. Men herregud, jag förstod inte att Caroline af Ugglas gick vidare. !?!

Nu är jag klar med hyllan till gästrummet och tavelramarna till Lovisas rum.

Nej, nu skall jag kika vidare bland lite bloggar.

1 kommentar:

Johanna sa...

håller med dig helt å hållet om Ugglan, HERREGUD.