fredag 6 februari 2009

Fyndat.

Ja, i tisdags när jag hade lämnat Lovisa på dagis så åkte jag hem och städade undan litegranna och sen åkte jag till Jonita som jag ej träffat på så länge och så skulle vi åka på Erikshjälpen och Mias loppis inne i stan.
Jag såg verkligen fram emot det eftersom jag inte gör så mycket om dagarna, sen kändes det kul att träffa Jonita igen eftersom det var ganska länge sedan vi träffades nu.
Jag kom till Jonita och fick veta att hon inte kunde följa med pga att hon skulle få besök så det var ju lite tråkigt. =/

Jag blev där 1,5 timme och åkte sen själv till Erikshjälpen (som var stängt!)
Jag kollade fel på öppettiderna, typiskt mig!
Jag åkte till Mias Loppis istället då och tittade och gud vad grejer de hade då.
Jag gick och spejade efter några gamla möbler som man kanske kunde fräscha upp med lite ny färg, men de hade inte direkt något som jag fastnade för.
Möjligtvis en piedestal då men jag får köpa den senare isåfall.
Jag hittade en bilbarnstol "Britax" för 400:- som var jättefin, jag köpte den.
Det är ju en "Nr2-stol", precis som Lovisa använder nu.
Jag sa till dem där att jag tar för givet att den inte är krockad.
De sa att det var en kille som jobbade på brandstationen som hade lämnat in den så de trodde inte det. Sen skulle de inte sälja nåt som var krockat heller så.
Nu har vi en fräschare och mera krocksäker bilbarnstol till våran 2:a bil. =) Det känns skönt.
Jag skall försöka lägga upp en bild på den senare.. och även före och efterbilder på byrån oxå.

Nu är jag ledig både lördag och söndag. Det skall bli väldigt skönt. Det har gått fort ändå att jobba varje kväll denna veckan. Jag såg att jag skulle jobba lika nästa vecka. Skönt på ett sätt, att få vara ledig 2 dagar under helgen.
Jag skall jobba såhär nu denna månaden och sen se vad man får för lön.

Och sen imorgon blir det Erikshjälpen för mig & Lovisa.
Jag har ju viljat åkt dit hur länge som helst, inkl. i tisdags. =P
Sen på kvällen skall jag göra fläskfilé & potatisklyftor till det och sedan kolla på melodifestivalen. Vi får ju säkert sällskap av Tommy & Christian. =)

Nej, nu slutar jag snart. Skönt. Skall nog äta lite spagetti & tonfisksås när jag kommer hem. Lite halv-sugen på det nu jag. =)

Inga kommentarer: