fredag 13 februari 2009

Bvc. + Projekt.

Sitter inne på jobbet nu, som vanligt.. Jobbar till 21.30 ikväll och då skall jag åka till Jonita och gratta henne och få äta lite smörgåstårta. *mmm*.
Hon fyller ju år idag. Grattis Jonita! =)
Vi samlade till henne så hon kunde köpa 2 st sängbord på Jysk.

Igår var jag & Lovisa till Birgit på Bvc. Det var 18-månaderskontrollen.
Vi vägde och mätte henne innan doktorn kom.
Hon vägde prick 10 kg och var 83 cm lång och hade 46,5 cm runt huvudet.
Skönt att hon kommit över 10 kg. Äntligen! =)
Sen kom doktorn och lyssnade på hennes hjärta och frågade om jag hade några frågor och sen var det inte nå mer typ.
Kändes lite fjuttigt, jag trodde de skulle kolla om hon visste vart näsan, munnen, ögonen etc. var men det sa de inget om.
Hon fick inget vaccin pga att hon förmodligen har vattkoppe-virus i kroppen.
Men vi skall åka dit nästa torsdag och träffa tandhygenisten. Ev att hon får vaccinet då.

Dagisfröknarna vart riktigt inponerade av Lovisa igår, hon hade lagt ett vanligt pussel (utan knoppar) med siffrorna 1-9. Så då blev jag riktigt stolt. =)

Kennet fick skotern såld i tisdags, väldigt skönt att bli av med den måste jag säga. Det var en kille från Söderhamn som köpte den.
Sen nu ikväll har han & Bertil (Christian) varit ner till ockelbo och köpt en annan skoter.
En Polaris Indy 500 tror jag det var. Jag vet inte vad det var för årsmodell heller.
Jag får väl se hur den ser ut när jag kommer hem.

Nu idag när Lovisa var på dagis så grundade jag kistan och skänken och ett gammalt fönster som jag skall sätta speglar i, den skall sitta ovanför byrån i hallen tänkte jag.
Det känns skönt att jag snart är klar med alla mina projekt.
Jag tänkte måla alla första svängen imorgon nångång.









Nu är jag ledig lör-sön. Det skall bli skönt. Ev att jag & Lovisa skall åka in på Erikshjälpen med mamma/mormor och titta om vi kan göra nå fynd, vi gjorde inte det förra helgen. Det hanns inte med då. ;)

Nej, nu skall jag åka.

Inga kommentarer: