tisdag 17 februari 2009

Jobba på dagen.

Ja, nu sitter jag inne på jobbet, på dagen för engångsskull.
Skönt faktiskt. Kunna slappna av och se nåt på tv:n på kvällarna.
Kennet har åkt ner till Sthlm på kurs genom jobbet så jag och Lovisa myste själva igår kväll. Mamma tänkte komma ut men hon hade fått hål på avgasröret trodde hon så hon ville inte åka med bilen.

Nu har jag inte kunnat gjort något med skänken, kistan eller fönstret. Känns lite drygt, men jag jobbar ju kväll imorgon så då kan jag måla ett lager imorgon när Lovisa är på dagis.
Sen hade jag blivit ledig tors-fre-lör-sönd. Så jag hoppas att jag kommer komma upp i min tid denna månad. Men det gör jag nog, iaf till en 45%-tjänst iaf.
Det är ingen idé att jag oroar mig över det, för det verkar lösa sig vid varje månadslut ändå.
Men då kan jag ju hålla på massor med målning när jag är ledig tors-fred. Skönt, kanske jag blir klar med dem snart.

Jag skulle lägga upp lite bilder på bloggen i helgen tänkte jag, men när jag satt och la in bilder så övergick det i att rensa upp bilder. Det behövdes ju verkligen, det var 3122 bilder som jag satt och sorterade. Gud vad skönt att jag har koll på alla bilder.
nu skall jag bara sätta mig och radera alla bilder som ligger dubbel-inlagda.
Jag blev klar sent på natten vid typ 1. Men mamma & Ulf var ut och hälsade på en sväng så det blev en paus då och sen kom Tommy & Tim oxå och då gick vi och åkte lite pulka, så då blev det ju en paus i bildsorterandet oxå. =)

Jag skall försöka "pimpa" bloggen med bilder nu till helgen. =)

Vi var iaf in till Erikshjälpen i lördags. Jag, mamma, Ulf, Tim & Lovisa. Tim hade nog lite för stora förväntningar på Erikshjälpen han. han ville åka hem direkt han typ. Men nu vet jag till nästa gång iaf. ;)
De hade inte nå vidare speciella möbler som man kunde fixa till. Det enda de hade var ett skrivbord. men det vet jag inte vart jag skall ha så..
Föreslog till Kennet att uppe i hallen, men det tyckte inte Kennet.
Men jag blev helförtjust i det. Men det är ju lite jobb på det om man skulle köpa det.
ja jag får väl se hur jag gör. Det kan ju bli sålt oxå så..

Nej, nu skall jag kika vidare och jobba färdigt. Jag slutar vid 13.30. Skönt. =) hämta Pluppan på dagis och hem sen och laga mat.

Inga kommentarer: