tisdag 30 juni 2009

Köpa blommor.

Sitter inne på jobbet idag. Jobbar mellan 9-13 idag på Boxer.
Jag jobbar så måndag, tisdag, onsdag och fredag.
Skönt med korta dagar, hinner man med att göra litegranna på kvällen.

Igår höll Kennet på med båten.
Nu skall han väl bara plasta lite och sen skall den målas.
Den blir röd igen. När den var gul så jagade ankorna oss bara.

Jag målade lite på de brädorna som sitter nedanför altanen igår.
Jag måste måla där så jag kan sätta dit spaljen så humlen kan få klättra där.
Den ligger på marken nu bara. Ser inte så fint ut kanske.

Jag skall ju även köpa en vild kaprifol och plantera där bredvid men man har ju så mycket att göra.
Kanske skulle göra det idag efter jobbet... Hmmm..
Skall ju även köpa pelargoner och några hänglobelia.


Väldigt lugnt på jobbet nu.
Sitter och tittar lite på häckar, skulle ju vilja ha en sån.
Några som skulle vara bra är: Sibirisk ärtbuske, Avenbok, Buxbum.
Men det är synd att det är så dyrt. Vi måste ju ha så himla mycket vi.

Inga kommentarer: