onsdag 17 juni 2009

Börjat jobba nu..

Ja, nu har jag börjat jobba på Västerbacken.
Det har gått jätte-bra, mycket vårdtagare att hålla reda på bara.
Men bara man får lära sig vilka alla är & vilka rutiner som så skall det nog gå bra.

Helgen som var jobbade jag på lördagen och efter jobbet åkte jag till Peter & Victoria för Kennet var där och lekte elektriker.
Lovisa hade lekt med Robin hela dagen hon, sprang runt därhemma.
Sen på kvällen satt hon & sjöng på något som jag inte kunde höra vad det var, så jag var tvungen att höra med victoria vad det kunde vara och det visade sig vara "bä bä vita lamm".
Roligt att hon sjunger, mammas lillhjärta. =)

Sen på söndag så var vi bara hemma. Det var ju sånt dåligt väder hela dagen. =(

På måndag var vi (läs jag & Lovisa) hem till mamma och grattade henne för hon fyllde år.

Onsdag (idag) skall vi åka till Dåbo och gratta Dennis som blir 12 år. Hoppas han blir nöjd med presenten vi köpt åt honom.
Jag skall göra 2 st smörgåstårtor ikväll.

Torsdag (imorgon) fyller jag år och då jobbar jag först till 13.30 & sen skall jag hem & förbereda för tårt-kalas, garnera tårta.

Nu till helgen (midsommar) skall vi på bröllop uppe i Iggesund. Det skall bli roligt. =)
Jag har kutat mellan butikerna hela förra veckan och letat kläder att ha på mig.
Nu har jag gett upp. Nu blir det en lång vit tunika med vita leggings och en grå kofta till.
Jag var ute efter gråa leggings först, men det finns ju ingenstans.

Lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag & fredag skall jag jobba.
På boxer vissa dagar och mest västerbacken. Fullt upp här. =)

Det var nå mer jag skulle skriva om, men det är som vanligt bortglömt.

Inga kommentarer: