måndag 4 januari 2010

Nyår.

Det har varit väldigt skönt att vara ledig i 4 dagar. Vi har mest varit hemma och skottat snö.
Jag & Lovisa åkte med knnet igår och Lovisa tyckte det var jätteroligt att åka.
Idag har Kennet, Christian & Lovisa varit in till maskincenter och tittat på skotrar. Men det hade bara funnits nya skotrar. Inga begagnade.
Lovisa hade hittat en cykel som hon ville ha.

Tittat på småstadslivsfilmerna har vi gjort å.
2:an var ju väldigt mycket bättre än 1:an. Nu längtar vi tills 3:an kommer ut. =)

Nyår var vi hemma hos oss och åt mat, vi åt tacopaj med sallad till.
Vi höll på och dividera vad vi skulle äta och jag & Tommy röstade på inbakad fläskfilé men Kennet & Christian röstade på tacopaj och Tommy vek sig så då blev det det.
Vi drack gott till och spelade lite sällskapsspel. Christian hade köpt raketer som vi sköt av men de var inte några värsting-rakter heller.
Vi kände sen att vi skulle ha haft fler. Men det blir väl fler gånger.

Nu idag och imorgon skall jag jobba sådär länge igen. Mellan kl 8-17:45 igen.
Men sedan hoppas jag att jag slipper de passen. Det blir ganska långa dagar.
Jag skall jobba 8-13 på onsdag och sedan kväll på torsdag (17:45-21:45) och sedan blev jag ledig fredag, lördag och söndag. Det skall bli skönt.

Kennet skall ju jobba torsdag-fredag han nu egentligen. Och Lovisa skall vara på dagis.
Men nu funderade han på att ta ut pappaledighet de dagarna oxå. Han kommer nog att göra det, skulle jag kunna tro.

Inga kommentarer: