torsdag 28 januari 2010

Ultraljud för Lovisa.

Ja, idag åkte vi in till röntgen inne i stan för att vi skulle göra ett ultraljud på Lovisas knöl.
Det började bra, vi gick in och anmälde oss och sedan när vi satte oss i en fotölj och skulle börja klä av oss då började Lovisa gråta, lillhjärtat mitt.

Men hon lugnade sig snabbt ändå. Sen kom systern och visade in oss på ett rum.
Vi fick vänta i en 5 minuter ungefär innan doktorn kom. Det låg en liten nalle på sängen när vi kom in.
Så fick Lovisa den innan de började undersökningen. Sedan tog doktorn fram en till nalle ur fickan som Lovisa oxå fick. Lovisa tyckte de var jätte-söta.

Doktorn sa att det såg ut som en vätskefylld blåsa bara. Men då tycker jag att det är konstigt eftersom den har minskat och ökat i storlek och hon har ju haft den ganska länge.
Men vi skall väl åka till operation uppe i Huddik på måndag iaf.
De ringde idag och gav oss en tid. kl 8.15 fick vi. Sedan fick hon inte äta något efter kl 24 natten mot måndag. Hon kunde få dricka lite vatten. Undrar hur det skall gå jag.

När vi gick till bilen så sa Lovisa att hon tyckte doktorn var snäll. Så det var ju bra.
Sedan åkte vi hem till mamma & hon hade gjort ugnspannkaka. :) Vi blev där ett tag och åt mat och fikade.
Sen när vi skulle åka hem vid kl 15 så körde jag självklart fast med bilen. :(
Jag blir så j*vla less på mammas gård för de skottar den aldrig, typ alltid 3 dagar försent, det är så himla drygt. Man får ju ploga sig in på gården. Det fick jag göra idag oxå och jag ställde mig på gästparkeringen. Men det slutade ju med att jag fick hämta en spade och skotta fram bilen innan jag tog mig iväg.

Sedan hämtade jag paketen på Variant, men inga av mina kläder som jag beställt satt riktigt bra eller passade mig tycker jag.
Så jag kommer nog att returnera de flesta av dem. Jag skall prova dem igen och be om smakråd från Kennet.
Känns väldigt tråkigt att jag inte vart superförtjust som jag trodde jag skulle bli. Gud vad det kan skilja sig. :)
Hoppas Kennet tycker om sin tröja iaf.

Det har varit kö hela kvällen på jobbet, skitdrygt.
Och jag som tagit åt mig att jobba heltid i februari. Så jag vet ju vad jag har att vänta mig. :/

Gud vad skönt att det är fredag imorgon!
Snart helg!

Inga kommentarer: