onsdag 6 januari 2010

Denna dag började bra.

Den här dagen började ju bra. :/
Det var -24 grader när jag klev upp. Skit-kul.
Men jag hade ju haft motor & kupevärmaren i så det gick bra att åka med bilen till jobbet, men den var något seg.
Mamma ringde när jag hade jobbat nån timme och sa att min bror Ulf stod på statoil med punktering på mammas bil, på båda framdäcken!
Ulf skulle låna mammas bil för att åka och ge en kompis starthjälp. Det gick ju bra.
Mamma ringde till min andra bror Björn för att höra om han kunde skjutsa Ulf ut till oss för att hämta 2 st däck. Men då var hans bil död. Trots nytt batteri är den fortfarande död.
När jag pratade med Kennet så hade våran 945:a frysit oxå. Vad fan är det med alla bilar?!?
Nu hoppas jag bara att min bil startar när jag skall åka med den.

Eftersom inte nån bil startar så skall jag åka & hämta Ulf & åka hem till oss och hämta däck och sedan skjutsa in han til stan igen och så skall han byta däck på mammas bil, bara så vi kan köra den tillbaka till mamma.
Jag skulle ha tagit långfillingar idag ändå, som jag tänkte. *suck*

Igår la min bil av 2 ggr utanför jobbet men jag tog mig härifrån iaf och tog mig då till resecentrum där bilen blev jätteklen och det blev ingen skillnad när jag bytte växel heller och sedan började EPC-lampan lysa.
Tog mig upp till Kents bilfirma och ställde mig där med tomgången vandrades upp och ner.
Stod där ett tag och kollade vad EPC betydde och det betydde "en grav motorstörning, ta bilen till närmaste vw-verkstad". Skit-kul.
Tog mig ner till Preem och dit gick den normalt. Sedan provade jag slå av den och starta den igen och då hade lampan slocknat, så tog jag mig hem iaf.

Sen när jag kommer hem (när nu det blir) skall jag inte gå ut nå mera alls idag. *burr*

Nu får f-n kylan ge sig. Det räcker gott och väl med typ 10 minusgrader bara. Om det absolut måste vara minusgrader.

2 kommentarer:

Kenny sa...

Inte någon tur med bilar du heller =/

Man tackar för tipset! Ska jag genast kolla upp!!

Ha en bra helg!

Heidi sa...

Hej!
Tack för tipset och kul med en kommentar med :-) inte ofta jag får såna, hihi.

Kolakakor är ett måste och såna svingar jag ihop på 10 min :-) fast det har slutat med att alla andra älskar dem och jag tycker inte om dem längre, bakat dem alldeles för ofta och därmed också ätit dem alldeles för ofta. Men självklart skall jag göra såna i år med :-D