tisdag 26 januari 2010

Tisdag.

Sitter inne på jobbet nu. Jobbar till kl 22 hela veckan jag.

Det lilla som har gått av den här veckan så har det inte hänt nå mycket alls.
Jag & Lovisa var lediga från dagis igår pga av att min bil sa "Check oil level". Alltid lika roligt med den. :/
Kennet köpte olja och filter på mekonomen igår och bytte det igår kväll, så nu går den igen. Himla drygt att det skall behöva ske titt som tätt. Jag skrev upp när Kennet servade den förra gången och den var 090331. Det har inte ens gått 1 år!

Idag har Lovisa varit på dagis och jag har inte gjort så mycket hemma. Jag betalade alla räkningar och det är så skönt att göra det på något sätt för då vet man hur mycket man har att röra sig med.
Jag åkte in till stan sen och köpte spackel så jag skulle kunna spackla lite på skåpet som står nere i källaren.
Jag hann inte spackla så mycket idag, men jag skall spackla mer imorgon.
Skulle kännas väldigt skönt om jag blev klar med det skåpet snart med tanke på att det är lite trångt därnere.
Det står ju ett till skåp där som skall slipas lite och målas.

Annars så har jag beställt klipptid idag.
Känns väldigt skönt att jag äntligen skall få håret klippt litegranna.
Men jag skall inte göra några stora förändringar heller. Det blir väl att jag klipper topparna bara.
Mitt hår ser ju lite roligt ut nu på längden pga av att jag klippte bob-frilla i sep -08.
Seriöst vad längesen jag klippte mig alltså. (!)
Sen finns det ju vissa som är iväg till frissan varje månad. Och sen finns det såna som jag. ;)

I lördags var jag & Lovisa in till Jenny & Ella och hälsade på en sväng. Lilly var hos en kompis hon.
Lovisa & Ella lekte inte nå direkt med varandra, utan mest bredvid varandra. Haha! :) Men de fick ju lite sällskap iaf.
Jag fick se deras pågående renovering av deras matrum. De hade köpt nya vita typ gustavianska matmöbler och Jenny visade mig tapeterna som de funderade på. Det kommer att bli jättefint.
Jag blev jätte-avundsjuk och less på att allt är så ofärdigt hemma så Kennet lovade mig att vi skulle skriva en lista med allt smått & gott som behövs lite varstans hemma.
Listbitar och garderobsdörrar mm. Så det känns bra.
Kanske det blir någorlunda färdigt överallt hemma hos oss oxå.
Sedan vart jag så sugen på att renovera vardagsrummet oxå, det är ju det enda rummet i huset som vi inte renoverat ännu. men vi skall väl ta det till våren/sommaren då man i regel inte är därinne så ofta eftersom vi måste isolera om golvet och väggarna.

I söndags satt jag & tittade lite på hm och beställde hem lite kläder. De skulle komma denna vecka. Hoppas på imorgon jag. :)

Sedan var jag i kontakt med dem igår ang. mina byxor som spruckit i sömmen strax nedanför grenen. Jag har bara haft dem i 5 månader och man tycker ju att jeans skall hålla längre än så.
Hon på hm tyckte att det var ett helt klart reklamationsärende.
Så det var ju skönt. Känns inget kul att betala 400:- för att par jeans som sedan går sönder.
Jag såg att de hade dem kvar så jag skall beställa ett nytt par. Hoppas de håller längre bara. :)

Nu skall jag åka hem.

Inga kommentarer: