onsdag 20 januari 2010

Doktorn+ vaccination.

Ja, nu var det ett tag sedan jag skrev. Jag har inte haft tid helt enkelt.
Men det har väl inte hänt så mycket heller.
Jag har jobbat som vanligt. :)


Förra fredagen fyllde Kennet & Tommy 29år. Jag gjorde 2 smörgåstårtor och så bjöd vi hem Kennets familj på fika. (+ att min mamma & min pappa kom oxå).

Han fick mycket bra behövliga grejer. En Haynes handbok för passaten av mig & Lovisa, en tryckavlastande kudde & raggsockar av Mona & Hasse, En elektronikmejselsats & strumpor & 500:- av Knut och Åsa. Sedan fick han en tröja av min mamma, ett persentkort på Hollywood av min pappa.


På lördagen var det skoterträff uppe vid kolarkojan i Verkmyra.
Jag & Lovisa åkte bil till Danne & Marias gård och sedan kom Kennet och hämtade oss med skotern. Lovisa är ju nybliven skoterfantast tydligen. ;)
Vi blev inte där så länge. En timme på sin höjd.
Men det var roligt att se att så många kom. Vi åt en varsin korv jag & Lovisa.
Det hade tillkommit några medlemmar sen den träffen, de skulle tydligen vara en till träff denna helgen tror jag.


Igår (Onsdag) var jag & Lovisa in till kirugi-mottaganingen för att kolla upp Lovisas "knöl" som hon har strax vid nyckelbenet.
Vi satt och väntade i 40 minuter ungefär och sedan fick vi komma in till doktorn.
Lovisa blev ledsen direkt hon och skulle inte gå in på rummet, fast hon inte har några tidigare dåliga erfarenheter heller. (Det skulle vara vaccinationen då i december som vi var på. )
Men det gick bra att träffa doktorn fast Lovisa var lite ledsen i början, men doktorn var jättebra och lugn så hon slutade gråta sen.

Han sa iaf att det bara var en lymfkörtel. Vilket jag kan tycka är lite konstigt för de 2 doktorerna som tittade på den på linden trodde inte det var en lymfkörtel.
Den har skiftat i storlek, ibland lite större för att sedan gå ner till "normal" storlek igen, men det har inte varit något som man kan härleda till sjukdom dock).
Men han sa att vi skulle få en kallelse hem så skulle vi få åka på ultraljud och kolla upp vad det är för något. Och då beslutar de om hon kan ha kvar den eller om det måste tas bort.

När vi var färdig hos doktorn så fick Lovisa en liten docka och en stor plastspruta.
Hon skulle dock inte ha dockan, så den fick mormor ta åt henne. Jag tror inte hon förstod att hon fick den av doktorn.
Men det är bra det, jag tycker nästan att det är ett måste när barnen blivit ledsna när de vart hos doktorn.

Efter det så åkte vi upp 3 våningar och gick occh tog vaccinationen nr 2 för Lovisa. Det gick bättre att ge henne denna gång än förra.
De sa att det var vanligare att de fick feber efter denna sprutan, än den första. Men Lovisa har inte fått några biverkningar.


Kennet är hemma sjuk idag han. Han har ont i halsen.
Jag blir ju hemma jag å, jobbar ju kväll. Lovisa fick vara hemma hon med. Skönt för henne.
Hon blir nog ledig imorgon oxå, för det lät som om Kennet skulle vara hemma sjuk imorgon oxå.

Helgen som kommer har vi inte direkt något inplanerat.
Kennet skall väl ev. på den där skoterträffen, men annars blir det nog lugnt.

Kanske skulle passa på att hälsa på Jenny, Lilly & Ella. *hmm*.. vi får se..

Skönt att det är fredag imorgon. Snart helg. =D

Inga kommentarer: