onsdag 12 augusti 2009

Ett tag sen nu...

Ja det är ett bra tag sen jag skrev sist.
Nu blir det mycket att skriva, får se om jag får med allt. ;)

Nu har Kennet börjat jobba igen. Jag är ledig denna veckan jag, jag hade tydligen fått semester från TP 3 veckor.
Inget man har hört något om utan det såg jag av ren tur. Men det är ju inte så ovanligt att man aldrig hör nåt från dem så..

Jag har iaf slutat jobba på Västerbacken nu. Känns både tråkigt och skönt.
Men vi får väl se om bemanningen ringer ut mig nån gång.
Annars skall väl jag börja jobba kvällar igen. Känns lite motigt eftersom jag har haft så många lediga kvällar nu.

Vi har hunnit med och gjort lite grejer iaf. Vi var till Järvzoo med Micke, Hanna, Elsa & Dennis förra veckan. Efter det åt vi i dåbo och då fick Lovisa den efterlängtade rutschkanan som har varit på villovägar. Det var en jätte-bra present.

Sen var även jag, Kennet & Lovisa till Trolldalen i fredags. Jag gjorde pastasallad som vi tog med oss och fikade på däruppe. Men det var låst in till alla "bodarna" däruppe så man kunde inte titta in i dem, vilket vi tyckte var lite dåligt.
Sist vi var dit så kunde man gå in i dem. Nu var ju det ett tag sen. Jag tror Tim var 3 år gammal så det är väl 3 år sen eller nåt.
Sen var vi även över till Växbo Kvarn och tittade på alla djuren där och tog en glass.
På kvällen kom Jon, Tommy & Tim och hälsade på och då gick pastasalladen åt.
Tim som så stort skulle äta 2 portioner på sin lilla tallrik vart sur när maten var kall. *haha*

Vi hade kalas för Lovisa lördagen den 1 aug, då kom min släkt. Lovisa fick ett Pippi-tält, en trehjuling, en docka, dockvagn, en barn-matstol, en resesäng (till dockan). sen fick hon pussel, lego, 200 kr.
Sen på söndagen så kom Kennets släkt. Då fick hon en docka ( som fick att bada med), kläder till dockan, lego, en bok, ett pussel, en såpbubble-pistol, 2 nallepuh-filmer.
Ja, hon fick mycket bra grejer. Så nu har hon så hon klarar sig ett tag.

Lovisa började på dagis nu i veckan. Jag trodde hon skulle vara lite blyg igen jag, men inte det heller. Utan sprang rakt in och började leka. Skönt det oxå.
De har börjat skola in småttingar nu på dagis, roligt att det kommer lite fler mindre barn. =)

Annars så har vi fått ganska mycket gjort ute i trådgården.
Kennet har målat klart huset (vi hade en sida kvar). Sen målade han även toalettfönstret. Finns 2 fönster kvar som vi skall försöka ta innan vintern.
Vi har rivit dasset, Kennet & Tommy använde åkgräsklipparen (som vanligt).
Så nu har Kennet byggt en ny "bod" som är lite större än den gamla, där han skall förvara åkgräsklipparen & skotern.
De klippte även ner grenar från granen som stod där, vart stor skillnad på ljusinsläppet.
Sen har jag har målat om uthuset, det syns verkligen skillnad.
Nu ikväll håller Kennet på och brädslår (jag tror det heter så) den "nya" boden. Så jag skall väl måla på den imorgon. Skönt att det blir färdigt. Ser inget roligt ut när saker är halvfärdiga.

Iaf så fick jag skicka tillbaka kläderna jag beställde ( dvs mina jeans) och beställa en mindre storlek.
Typiskt att det aldrig skall passa rakt av.
Christian skickade även tillbaka en skjorta som han ville ha en mindre storlek på.

Nej, nu skall jag ge Lovisa en välling och sedan stoppa henne i säng och sen ut igen.

Inga kommentarer: