tisdag 18 augusti 2009

Tisdag.

Ja, nu har jag börjat jobba igen. Känns lite vemodigt eftersom jag har varit ledig så mycket.
Men det är ju skönt att komma tillbaka in i vardagen oxå.
Kennet har ju jobbat 1 vecka redan han.
Jag jobbar kvällar som vanligt jag. Måste ju tänka på OB:n. ;)
Det är en ganska stor skillnad mellan lönerna om jag skulle jobba bara dagar eller mest kvällar.

Iallafall så går det jättebra med Lovisa på dagis. Hon leker hela dagarna och har jätte-roligt.
Sen har hon även börjat sova på madrass vid vilan.
Förut har hon sovit i sin vagn, som jag har fått släpat emellan hela tiden. Så nu slipper jag tänka på att få med mig den varje måndag.

Igår var vi till Mo bygdegård och fikade där. Vi åkte amazonen dit. Det var jättemånga raggarbilar där.
Drack kaffe och åt tårta. Jag skulle gå och köpa en chokladboll, men det var så himla lång kö så jag vände igen.

Idag målade jag lite hemma på uthuset. Jag hann måla en dörr och ett fönster och sen började det störtregna. =(
Hoppas att det blir bättre väder imorgon så jag får lite mera målat.

Nu till helgen skall Lovisa sova i Dåbo hos hennes farfar & Åsa, på lördag.
Vi är bjudna till Peter & Victoria på fest.
Vi skulle väl spela kubb och grilla som det lät.
Sen skulle det väl sjungas Singstar. Men jag tänkte väl inte sjunga nåt, men det är ju roligt att kolla på alla andra.
Så på fredag skall jag väl svänga in på systemet. Jag skall nog köpa en vinflaska, det skulle vara gott med vin. Det var längesen jag drack det nu.

Nej, nu skall jag jobba 45 minuter till innan jag får åka hem.

Inga kommentarer: