torsdag 20 augusti 2009

Lovisa.

Ja, nu har jag köpt stövlar åt Lovisa. Det blev även ett par strumpor åt mig. =)

Var in på systemet sen och handlade lite. Det blev någon cider och en vinflaska. Det skall bli gott med vin. Evighter sen sist.

Köpte även färg, så nu till veckan skall jag måla allt som skall målas.
Jag var tvungen att köpa en oljebaserad färg.
Lite tjatigt har det varit innan när det har blivit blir det bara kaffefläckar på byrån när jag har kört med vattenbaserad färg tidigare.
Så eftersom det är oljebaserad färg så är det är ju bara kasta rollern efter man använt den så det är lika bra att måla allt på en gång.

Idag kräktes Lovisa litegrann på dagis när jag lämnade henne, men det var för att hon var så himla ledsen för att jag skulle lämna henne.
Sen hade hon druckit så himla mycket hemma innan vi åkte, så det måste nästan ha stått henne ända upp i halsen.
Hon har börjat bli ledsen nu när jag lämnar henne, konstigt nog.
Usch, det gör så ont i hjärtat. =(
Jag ville inget annat än att ta med mig henne hem igen. Jag kan ju göra det eftersom jag jobbar kvällar.
Men samtidigt vet jag ju att hon leker & har jätteroligt på dagis. Sen hinner jag uträtta lite ärenden & få saker gjorda under tiden.

Till veckan skall hon få vara ledig med mig någon dag, ev. onsdag.
Kennet har en teori att hon blir ledsen för att hon aldrig träffar mig, dvs eftersom jag jobbar kvällar. Men det är tur att jag jämt är ledig på helgerna.

Nu idag när jag hämtade henne så sa de att hon är på väg att bli förkyld, vilket jag misstänkte imorse oxå.
Näsan bara rann på henne. De sa på dagis att hon hade fått ett papper och att hon hade haft det i fickan hela dagen och plockat upp det och torkat näsan när hon känt att det runnit.
Hemma sprang hon ju och hämtade toa-papper imorse och torkade sin näsa med.
Mammas lillhjärta. ♥ Hon är så duktig så.

Hoppas inte hon blir alltför sjuk iaf.
Nu hade Robin blivit lite hängig oxå, så vi får se hur det blir med ferren till helgen.
Vore ju tråkigt om det ej blir något om det är så att antingen Lovisa eller Robin blir sjuk. Det är ju inte ofta man tar sig iväg på galej heller.

Nej, nu skall jag jobba 10 minuter till innan jag får åka hem.

Inga kommentarer: