söndag 12 juli 2009

Ledig dag.

Japp, idag har jag varit ledig. Skönt. =)

Vilket tråkigt väder det har varit i veckan. Jag som jobbade till halv 2 både torsdag & fredag kände mig verkligen ineffektiv när man bara satt härhemma och stirrade ut på regnet.

I fredags så började jag & Kennet att städa garaget, och det var verkligen på tiden det.
Så nu har vi lastat släpvagnen med skräp och burit ner en massa i källaren och ner i uthuset.

Kennet rev bort lite plankor som satt invändigt på väggarna för han skall ju dit med isolering och sen skivor på det och sen skall det målas. (nån gång).
Sen tog han bort singlet som låg där och la det utanför(där carporten skall bli nån gång).
Sen snodde han alla plattorna som låg utanför vardagsrumsfönstret och la dem i garaget som golv och sen skall han köpa armeringsjärn och gjuta uppepå dem så det blir ett bättre golv.
Men det verkade inte som det räckte till hela garaget.. haha..
Han får då definitivt inte ta dem som ligger från brevlådan till ytterdörren heller.
Då får han köpa kantstenar och singel åt mig först.

Så nu känner jag att snart vill jag ha en trall där utanför vardagsrumsfönstret. Men vi får väl se om det finns pengar till det.. Nästa månad kanske...

Lovisa har varit med ute, det har gått jättebra med henne.
Trots att hon doppade handen i skottkärran när Kennet hade haft olja där, det var bara kuta in och tvätta sig direkt, men det gick bort som tur var.

Imorgon jobbar jag kväll & sen dag på tisdag & sen är jag ledig på onsdag.
Så då skulle vi väl åka in till Långtå som det lät.

Ikväll kom min syster med familj hem från Malmö så jag var dit en snabbsväng med barnvagnen & babysittern. De skall låna dem över sommaren.
De hade fått hyra en jättefin stuga uppe i Mo. Stor, rymlig och nyrenoverad stuga. De kommer nog trivas bra tror jag.

Skall gå ner och slänga in våra skor i tvättmaskinen nu.. Sen blir det sova.

Inga kommentarer: