fredag 3 juli 2009

Bollnäs.

Ja, jag följde med mamma & Ulf till Bollnäs nu idag.
Och när vi kom upp så gick jag in en snabbsväng på Åhléns och där köpte jag ett par shorts åt Tommy, badbyxor & trosor åt Lovisa.
Lovisa har ju börjat kissa på pottan ibland nu och ibland vill hon vara utan blöja och då blir det ju så fel när det inte finns några trosor att sätta på henne. Men nu finns det 3 st. =)

Sen åkte vi på Elgiganten för att hämta mammas tv & när vi kom dit så sa de att leveransen skulle komma först på måndag. Seriöst!
Mamma hade ringt i tisdags och då hade de 8 st kvar och när hon var upp på onsdagen så fanns det inga kvar och då fick hon reservera en tv som skulle komma in igår.
Hon ringde dit idag för att försäkra sig om att det skulle finnas en tv & det skulle det finnas.
Men det fanns ju ingen.
Så då fick mamma reseersättning för att vi åkt i onödan.

Sen gick vi in på rusta för jag skulle köpa bambu-rullgardiner, och det var helt utplockat.
Vad less jag blir. =(
Hoppas de får in fler, jag glömde ju fråga innan vi gick därifrån.
De ringde från Elgiganten när vi var inne på Rusta och sa att det precis hade kommit en leverans. Så mamma fick med sig tv:n hem iaf.

Imorgon skall jag jobba kväll på västerbacken. (14-22)
Känns lite tjatigt, man går och väntar på att få börja jobba bara.
Man tar sig inte för något. Sen jobbar man ju hela dagen.
Sen på söndag jobbar jag mellan 6.30-15. Skönt att sluta tidigt, jobbigt att komma upp på morgonen bara.

Kennet har slipat spacklet på båten idag så nu är det bara målning kvar.
Skönt. Blir jag av med den där kolossen i trädgården.

Inga kommentarer: