onsdag 9 december 2009

Vaccinering idag.

Ja, idag var jag & Lovisa in till Bvc härinne i stan och vaccinerade Lovisa. Vi fick vänta en kvart innan, och en kvart efter.
Lovisa gallskrek när hon blev stucken, och var ledsen några minuter efteråt.
Men sen gick det över och vi satte oss och läste en bok och sedan åkte vi till mamma och fikade en sväng och sedan var det bara åka hem och börja med maten. Sen jobb.
Hoppas att Lovisa klarar sig från biverkningar bara. Hoppas hon sover bra inatt. Hennes kusin fick ju feber han och var vaken till och från under natten.

Helgen som var var rolig.
Vi åkte till Växbo Krog till klockan 17 och vi var först på plats! (once in a lifetime-moment)
Vi är typ jämt sist. Trist men sant.
Vi vart ett gäng på 17 pers som fick ett långbord i "nya byggnaden".
Maten var väl inte så bra som jag hade hoppats på.
Jag som är så kräsen åt inte mycket heller. Jag äter inte sill, inte lax, inte janssons, inte nån fisk typ.
Jag provade lax där för jag vill ju lära mig tycka om fisk men nej, det gick inte att äta. Det smakade för mycket fisk. Blä.
Men det var roligt att åka dit och se hur det var där, det var väldigt mysigt. Roligt att träffas allihopa. Det blir alltför sällan.
Efteråt åkte vi ner till Dåbo med Lovisa & Tim så de fick sova hos farfar & Åsa. Det hade gått jätte-bra. Hon hade lekt en massa med Dennis & Tim.

Efter att vi lämnat dem så åkte vi till Peter & Victoria för de skulle ha singstar.
Började pimpla vin direkt jag kom dit. Jag hade ju såklart varit chaufför, som vanligt.
Micke & Hanna kom och var där en halvtimme typ och Anette & Lasse kom en sväng de oxå, de var väl där nån timme eller nå.
Jag sjöng en låt jag, med Victoria. Sen hann jag inte med nå mera. Jag hade tänkt sjunga 2 låtar till, men det blev inte av. Det blir väl fler gånger antar jag.
Sen gick jag & Tommy halvvägs hem och sedan hämtade Åsa upp oss efter de hade skjutsat hem Christian. Både jag och Tommy blev väl lite överförfriskade så att säga, nog för att jag var pigg ändå vid promenaden. Tur var väl det, annars har det varit nån som skulle legat i diket. ;)
Men vi var pigga dagen efter iaf.

Denna veckan har jag vart och handlat färdigt julklapparna. Det är så himla skönt att vara klar med det.
Jag skall väl köpa något mera åt Lovisa, men det blir väl nån mer handling kanske.
Tänkte köpa lite kläder till henne iaf.

Sitter inne på jobbet nu, redan onsdag. Gud vad fort veckorna går. Skönt. =D

Nu till helgen skall jag åka och hämta en skänk som vi skall få av Kennets farmor.
Hon skall flytta in på ett äldreboende, så kennets pappa & Åsa m.fl. är där och rensar.
Jag var och tittade på den igår, innan jag var in till stan.
Jag vet inte vart jag skall ha den, men det kändes som om jag inte ville gå miste om den.
Så vi skall ställa den nere i uthuset så länge, när jag väl kommer på vart den skall stå så skall jag först måla den vit. Vi har liksom ingen plats nånstans hemma.

Om två veckor skall vi åka till Växbo Krog igen på julbord med Kennets jobb. (Då vet jag vad jag kan äta ;) )
Men det skall vara julbord med mitt jobb oxå samtidigt, så jag vet inte hur vi skall göra.
Det märks väl.

Inga kommentarer: