tisdag 15 december 2009

Rejält med snö.

Japp, idag har det kommit rejält med snö. =)
Jag satte igång och skottade hela gården sen jag lämnat Lovisa på dagis och den skottningen visade ju sig vara i stort sett onödig eftersom det fortsatte snöa hela dagen.
Hoppas att den här snön får ligga kvar bara. Tråkigt om det ej blir någon snö på julafton. Men vi håller tummarna.

Igår slog jag in alla juklapparna och skrev alla julkort. Så imorgon skall jag lägga dem på lådan. Ute i sista minuten jämt. ;) Fast relativt tidig med julklapparna tycker jag. Mot för tidigare år menar jag.

Jag har känt mig rättså effektiv idag ändå.
Första skottningen och sedan plockade & städade jag undan hemma och sedan hann jag även med att dammsuga & torka golven på nedervåningen. Känns väldigt skönt att ha det gjort.

Åkte sen och hämtade Lovisa på dagis. Det hade gått jättebra på dagis. Hon hade ätit jättebra tydligen. Skönt.
Vi satt och pratade lite i soffan efter vi kom hem, innan jag började med maten, hon pratar jätte-mycket nu för tiden. Hon sa att hon & Tim hade ramlat på golvet nere hos farfar. Sedan säger hon en massa saker och sedan lägger hon alltid till ...hela tiden..
T.ex. Mamma jobbar hela tiden. Pappa kissar på toaletten hela tiden. Lovisa är törstig hela tiden. Katten är uppe på övervåningen hela tiden.
Det sägs ju med lite ledsen röst så man skall tycka synd om henne oxå. Det är ganska roligt att lyssna på henne. Mammas gohjärta. =)

Annars har hon börjat kissa på pottan ganska mycket nu på slutet. Jag skall ta tag i det ordentligt nu när man blir ledig litegranna i mellandagarna.

Idag när jag åkte till jobbet så fick man ju se lite efter vägarna.
I bergvik på mickelbergsvägen var det en ford som kört ner i diket. Det var en traktor där som höll på att dra upp den.
Sen i bergviksbacken var det en minibuss som åkt ner i diket med framvagnen.
Sen det värsta var ju bussen som kommit från söderala och skulle svänga ut mot 301:an och hade åkt ner i diket med hela bussen typ så framhjulen var i luften.
Men det bör ju vara skottat efter vägarna nu när jag skall åka hem tycker jag.

Jag skall vara ledig den 23, 24, 25 och den 26. Så det känns skönt. Kennet skall vara ledig mellan 23 dec-7 jan. Lovisa blir hemma och ledig lika länge hon oxå.

Inga kommentarer: