tisdag 22 december 2009

Ledighet.

Sitter inne på jobbet nu. Klassiskt att man skriver när man jobbar. Men lika bra att passa på.
Jag jobbar mellan kl. 08:15-13:15. Sen är jag ledig 4 dagar i rad. Det skall bli väldigt skönt.

Julaftonen blir vi först hos min syster Malin med familj på julgröt och sedan därefter skall vi åka till mamma och vara där en stund.
Sen åker vi till sunnanå, till Kennets mamma och äter julmat och sedan blir vi hemma resten av kvällen.
Känns som det blir lite jäktigt, men jag orkar inte bry mig längre.
Det här vart den bästa lösningen så då får det bli så.

Nu får det räcka med snö tycker jag. Det är tillräckligt mycket hemma nu tycker jag.
Tommy måtte i söndags han och mätte då upp till 47 cm. Och sedan har det ju snöat en massa efter det. Kennet skall måta igen har han sagt. Kennet tror det är närmare 60 cm. Men det återstår väl att se.

Helgen som var, var vi in & handlade på lördagen. Skönt att ha uppfyllt hemma nu när man blir ledig ett tag. Sen var vi bara inne resten av kvällen.
Sen söndagen så kom Tommy & Tim och hälsade på och vi var ute och skottade och åkte pulka nerför jordkällaren.
Sedan gick vi in och drack kaffe. Kennet griljerade julskinkan & jag gjorde ischoklad och fick hjälp av Lovisa & Tim.
Senare under kvällen gjorde jag knäck och Kennet gick ut skottade igen han.

Nu idag efter jag slutat jobbet så skall jag åka och köpa några få julklappar.
Vi skall väl ha julklappsbyte med mamma & Ulf och sen skall jag väl köpa nå åt Knnet oxå.

Inga kommentarer: