söndag 28 december 2008

Julen avklarad.

Ja, nu är julen avklarad oxå. =)
Vi var som sagt först hemma bara på förmiddagen och vid kl 13 ungefär kom min pappa, min farmor & min farfar hit och hälsade på och gav Loivsa julklapparna.
Hon fick en talande robot och en färgglad teservis av pappa & Kicki (som tyvärr ej var med) och sen fick hon en docka som kunde säga mamma, pappa & gråta & skratta & ett par raggsockor av min farmor & farfar.

Sen vid kl 14.30 ungefär åkte vi till Sunnanå till Kennets mamma. Vi åt mat där och sen kom tomten och delade ut julklappar. Lovisa & Robin (Lovisas kusin) blev rädda för tomten de, men de slappnade av efter ett tag men tomten var fortfarande läskig.


Lovisa.


Robin.


Sen blev vi där tills kl var runt 18 och då åkte vi hem och fick Tommy med på köpet. =)
Sen kom min mamma & min bror Ulf och lite senare ändå kom Kennets pappa, Åsa & Dennis.
Så hade vi tomte en gång till. Och Lovisa blev lika rädd igen. =) Men slappnade som sagt av efter ett tag.
Sen åkte Knut, Åsa & Dennis hem vid 23.30 och min mamma, Ulf & min andra bror Björn (som kom vid kl 21) de åkte hem vid 00.40 ungefär. =)
Lovisa fick så mycket julklappar och jag tror inte hon förstod riktigt att hon skulle öppna alla.
Hon öppnade några (efter lite assistans) och lekte med dem men struntade i de andra.
Men man kan väl inte kräva så mycket av dem heller. =) Hon är ju inte så stor ännu. =)

Men Lovisa fick bra saker iaf.
En traktor med djur på släp, en bondgård med djur i boxar, en bultbräda, 2 st "stoppa klossar i olika hål"-trä-grejer, en rosa pulka, en kundkorg med plastmat, 2 st dockor, 1 wallies (med nalle puh), pussel, 2 st filmer (Nalle Puh) och sen fick hon en massa kläder oxå, vilket var välbehövligt nu när hon relativt nyligen bytt storlek. =)

Sen åt vi julmat dagen efter hos Kennets pappa Knut och sen dagen efter det (fredag) hos min pappa & Kicki och sen var vi "lediga" på lördagen och då åt vi pizza. *mmm*
Sen idag (söndag) åt vi hos min farmor & farfar. Så nu är vi riktigt less på julmat jag & Kennet. =/

Nu på nyårsaftonen så skall vi nog åka till Kennet halv/plast/låtsas-bror Peter & hans fru Victoria och tillbringa kvällen där..
Jag funderade om vi skulle äta tillsammmans jag men det var tydligen så många som skulle komma så det blir väl för mycket folk att laga mat åt.
Så vi får se till att äta något gott innan.
Jag är ju ledig då den 31 & den 1:a så nån tid skall jag väl hitta att laga nå god mat. =)

Nej, nu skall jag gå ner och se vad Kennet gör.

Inga kommentarer: