torsdag 11 december 2008

Jul snart.

Det kommer bli väldigt konstigt för oss i jul. =/
Vi skall åka till Kennets mamma på dagen & äta lite där & sen skall vi åka hem och vara hemma resten av kvällen.
Pappa komma förbi en sväng på förmiddagen med julklappar men sen skulle han vara hemma med Kicki & Kickis familj. De har ju flyttat ihop nu. =)
Min syster Malin ska väl vara hemma med sin familj & hennes mamma.
Kennets pappa & Åsa skulle ju komma till oss och så skulle vi äta hemma hos oss med oss, mamma & Ulf, men nu ska de inte det längre.
Så det blir jag, Kennet, mamma, Ulf (min bror) och Lovisa hemma hos oss.
Sen min farmor och farfar skulle vara hemma på julafton.
Det känns lite drygt. Konstigt att inte få träffa familjen som man annars alltid brukar göra under julen.
Vi har ju jämt åkt hem till Malin, min syster de senaste åren. Det är först nu i år som det blir så himla uppdelat.
Men det beror väl på att jag har en så splittrad familj, så att säga. =/
Det känns skönt ändå att vi skall åka hem till Kennets mamma iaf. Där blir vi ju ganska många därhemma och det är ju det som är roligt ju.
Men jag bryr mig ju "mest" om Lovisa, så att säga. =) Huvudsaken hon får en rolig jul.

Nu till helgen är jag ledig för jag har/ska jobba alla veckodagar i sträck för att jag skall kunna vara ledig lör-sön och det känns väldigt skönt.

Förra söndagen var jag & Lovisa hem till pappa & Kicki och hälsade på.
Jag skulle titta på en Klippan-soffa som Kicki skulle skicka till "Stenbacken Koperativ".
Det var ljusbrun skinnklädsel på den som jag tänkte byta till en textilklädsel och sen tänkte jag ställa den uppe i Lovisas rum.
Vi har ju ställt dit en av de sofforna vi hade nere i vårat vardagsrum men den är ju så stor i hennes rum. En klippan-soffa är ju lite mindre.
Sen tittade jag på lite kläder som från Kicki & hennes dotter och svärdotter och de kläderna tänkte Kicki skicka iväg.
Jag hittade mycket fina vanliga kläder. Vanliga finare t-shirtar, några singoalla-toppar, några finare figursydda skjortor. Sånt som jag aldrig köpt, men alltid viljat köpa. Så det var ju lite roligt. Lite nya kläder. Tur att det flesta passade mig i storleken. =)

Nej, nu har jag slutat jobba så nu skall jag åka hem. Skönt!

Inga kommentarer: