söndag 7 december 2008

Julbord.

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. =)

Just nu sitter jag på jobbet. Jobbar kort idag, mellan kl 10.00-14.00. Skönt att jobba dag för en gång skull.

Igår var vi på julbord på Kungsholmen, ute i Segersta.
Det var jätte-mysigt, men det var så dåligt urval av mat.
Jag som äter så lite på julbord tyckte det var futtigt. Eller ja, de flesta tyckte det var dåligt utbud.
Inte alls lika som på Stenö Värdshus, där vi varit flertal gånger förut.
Men det var mysigt att träffas allihopa.
När vi var där så var jag ute och gick en sväng i lokalen med Lovisa, eftersom det blir lätt tråkigt för de småa & då träffade vi på en liten tjej Wilma som var en månad äldre än Lovisa. De var så söta.
Wilma klappade Lovisa på huvudet och var så snäll. Lovisa pekade på Wilmas blommor på tröjan och Wilma pekade på Lovisas knappar på klänningen och sen visade de att de kunde stampa med en fot oxå. De tittade på varandra och härmades.
Sen när jag & Lovisa skulle gå tillbaka och sätta oss vid bordet igen så fick Lovisa en puss av Wilma. Det var gulligt av Wilma, tur att hon ej var sjuk. =)

Sen efter julbordet så följade alla med hem till oss. Kennets mamma fick vara chaufför och Hanna, som är gravid.
Vi satte oss vid vårat matsals-bord och spelade ett spel som heter "Med andra ord". Det är ett jätteroligt spel, man speler i lag och så skall förklara ordet som man läser med andra ord.
Det var jag, Lovisa, Kennet, Tommy, Christian, Hanna, Micke, Mona, Hasse, Lasse, Annette, Vendela, Emil och Peter som var hemma hos oss. De flesta vart inte kvar så himla länge.
Sen när det bara var vi, Tommy, Christian, Mona & Hasse kvar så spelade vi Pictionary. Det tyckte inte de andra var så kul tydligen. =/
Roligt att vi kunde vara hemma hos oss för en gångs skull.

Sen nu när jag slutar skall jag åka hem till mamma och hämta pyjamaser som hon köpt till Lovisa. Sen skall jag handla en snabbis och sen hem till Kennet (och förmodligen Christian) och äta tacos. *mmm*

Adjö.

Inga kommentarer: