söndag 21 december 2008

Källaren.. =)

Ja, igår var jag ledig och det var jätte-skönt. Idag jobbar jag kort.
Jag var ner och grundade klart byrån och en låda. Sen efter det så åkte vi in till stan och köpte ingredienser till hemma-gj0rd pizza. Det var nå strul med banken inne på coop. Så köpet medgavs ej fast vi bara hade dragit coop-kortet.
Sen frågade jag henne i kassan och hon bekräftade att de hade haft strul i en halvtimme.
Min första tanke som for genom mitt huvud var: Varför inte sätta upp en skylt? Herregud..
Kennet vart skitless han, funderade nästan på om vi skall börja handla på Ica.
Det skulle jag gärna göra, det tar lite längre tid bara och sen vet man ju inte hur mycket man handlar för. Det är ju så lämpligt när man har Shop-Express.

Sen åkte vi hem igen och gjorde pizza. Det vart jätte-gott. Christian kom sen och fick en bit pizza han oxå, han hade varit hemma hos Tommy och hälsat på och lämnat av en tv.

Sen på kvällen gick jag ner i källaren och slipade klart 2 st lådor och spacklade klart den sista lådan. jag tar allt i lite olika ordning jag, jag måste ju passa på så fort jag får chans. Med tanke på att Kennet jobbar dagar och jag jobbar kvällar så finns det inte nån tid över nästan.
Jag hade tänkt att jag skulle försöka hinna klart med den innan jul, men det är nog svårt det.
Jag kom upp igen vid kl 00.45 ungefär men Kennet hade låst in mig i källaren. (!)
Jag stod och knackade lite lätt först för att inte väcka Lovisa.
Men till slut stod jag och bankade på väggen med hammaren och Kennet hörde inget heller, fast än att jag bankade typ 1 minut i följd.
Han hörde mig när jag knackade på elementrören som går genom vardagsrummet och sedan sovrummet.
Självklart knackade jag löst, jag är väl inte dum heller. Jag lovar att jag stod nere i källaren i minst en kvart. *hmpf*

Jag får väl se om jag går ner och grundar klart de 2 lådorna ikväll och slipar den sista lådan.
Jag sitter på jobbet nu, jag slutar snart, kl 14.00.

Nu skall jag kika vidare.

Inga kommentarer: