torsdag 18 mars 2010

Lovisa är sjuk =( .

Jag fick sova lite längre igår morse iaf, men då var jag ju vaken med Lovisa mellan kl 03-04:30 istället. Mindre kul :/

Sedan var ju Lovisa hemma med mig igår för hon var ledig från dagis och sedan är hon så hostig och lite snorig. Det var lika bra det.
Sen igår vid kl 17 när jag skulle åka till jobbet så fick hon feber. Kennet hade gett henne alvedon 2 ggr under gårdagen.
Sedan har hon även haft feber idag oxå, så jag har fått gett henne alvedon 2 ggr, men den senaste gången nu idag verkade inte febern gå ner, jag bad Kennet hålla lite koll för att se hur det går, man blir ju lite orolig när den inte går ner.
Men nu när jag pratade med Kennet så var hon pigg igen och det verkade som om febern hade gått ner. Tur det.
Jag började fundera på om det kunde vara öroninflammation. vi fick inte ta tempen på henne först nu idag, på eftermiddagen. Men efter lite lirkande så fick jag ta tempen på henne.
Jag tog henne på öronen helt oförberett sen, men det verkade inte göra ont heller.
Jag får prova fler gånger.
Men jag får väl se hur hon är imorgon. Annars får vi åka till Linden.

Känns lite tjatigt att hon blir sjuk nu.
Nu till helgen så skall vi ju åka till Peter & Victoria och gratta henne för hon fyller 29 år nu imorgon.
Sedan skall ju Micke, Hanna & Elsa komma hem en snabbis i helgen.
De var ju hem helgen som var oxå, innan de åkte upp till Vemdalen.
Nu i helgen skulle vi väl ev. fira Elsa för hon fyller ju 1 år nu den 11 april.
Och de kommer nog inte hem något innan 11 april.
Det var Mona som hade kommit på det nu i helgen när vi var där.

Sedan skall vi även fira Knut som fyller år idag, men de skulle ta det till helgen istället.
Så denna helg består av födelsedagsfirande i stort sett. :D

Kennet hade fått ett sms från elgiganten idag att tv:n var färdiglagad iaf.
Så vi skall väl försöka hämta den oxå nångång denna helg.
Jag skrev ju tidigare att vi funderade på att köpa en ny tv, men vi skall nog avvakta med det ett tag. vi är ju som sagt inte helt utan tv heller.

1 kommentar:

Johanna sa...

hej hej:-)

vi kör på receptfritt, bisolvon med körsbärs/chokladsmak så länge & det funkar jättebra än så länge. men blir det värre antar jag vi måste köra på något sånt där vi med.

men hoppas slippa.

kram