tisdag 16 mars 2010

Funderingar.

Idag har det inte hänt så mycket, jag har plockat lite hemma och städat undan alla konserver, tidningar, glas & pant och åkt på variant och slängt det. Väldigt skönt att få rensat.
Sedan har jag tvättat en massa oxå idag.

Igår var jag & mamma på Kappahl och Lindex och handlade kläder åt Lovisa.
Jag köpte 3 st tröjor och 3 st byxor åt henne på Kappahl & en tröja på Lindex.
Jag tycker de har så dåligt med baskläder på både Lindex & Kappahl.
Det har ju kommit massa sommarkläder nu och det är ju inte direkt tid för det ännu tycker jag. För det Lovisa behöver är ju baskläder. Men jag hittade litegranna iaf.
Hon håller ju på att byta storlek nu, så det börjar sina lite på kläder hemma.
Sen efter att vi var på Lindex så åkte vi hem till min syster & fikade lite & hon hade tagit med sig 4 kassar med kläder från min andra syster som bor i Malmö när de var där och hälsade på.
Så jag fick lite extra kläder och lite skor och ytterkläder. Det är ju jätte-bra det.

Vi har en himla massa funderingar ang. att byta uppvärmnings-system.
Känns inte som det funkar med utgifterna som det ligger på nu när vi har pellets.
Vi har tagit in 2 offerter om bergvärme. Det skiljde ganska bra mellan dem.
Men vi har läst att elpriset skall gå upp till det 3dubbla inom 3 år eller nå sånt.
Och då är det ju ingen mening att investera dyra pengar i nåt som man kanske knappt har råd att ha igång om några år.
Så nu har vi börjat fundera på ved. Men det är ju väldigt mycket mera jobb. Men väldigt mycket billigare.
Men nu ringde det en kille från den ena firman som vi tog en offert ifrån och frågade om vi hade bestämt oss. Så nu började Kennet fundera igen. :)
Kennet har i stort sett funderat på det enda sen vi köpte huset för 3,5 år sedan.
Men vi får väl se hur vi gör. Vi har ju lite tid på oss att fundera.
Vi tänkte att om vi tar bergvärme så skall vi isf installera en kamin oxå, och sedan renovera vardagsrummet. Äntligen!! Det skall vi göra i sommar iaf.
Det är det enda rummet som vi ej rustat sen vi flyttade in i huset.
Jag trivs inte där som det ser ut nu.

Sitter inne på jobbet nu. Känns som en himla seg kväll, fast det har varit realtivt lugnt ändå. *Peppar peppar*.
Ont i magen har jag oxå. Skulle vilja åka hem, men de blir väl kanske inte superglada då.
Det är ju 1 timme kvar drygt innan jag slutar. Det läre jag väl kunna härda ut.

Imorgon skall Lovisa vara hemma med mig.
Det skall bli skönt att slippa ställa klockan, men bara för det så kommer väl Lovisa vakna när Kennet åker till jobbet vid 06:40. Som hon brukar göra ibland.
Det gör inget tycker jag när hon ändå skall åka till dagis och så, men när jag har möjlighet att sova lite längre känns det lite drygt.
Men det är väl sånt som märks.

1 kommentar:

Johanna sa...

skrev en kommentar här förut, men den försvann visst tror jag :-(

det är svårt det där med val av värmesystem.

vi bytte ju panna 2009 & har ju vedeldning & är super nöjda med det:-) dels för att vi kommer undan så billigt med ved (som vi får av pappa) & att det ger så bra värme & så.

men det är ju såklart mkt jobb med ved också & det beror ju på hur mkt jobb man vill lägga ner.

men vi funderar också på att borra för bergvärme, för att komplettera med om vi skulle t ex. åka bort några dagar eller så & bergvärmen går in & värmer upp i ack. tankarna så man slipper ta på el-patronen.

men det är endast för att robert jobbar med det & kan ta det på övertidstimmar. (annars är det ju inget man kostar på, med 2 uppvärmningskällor)

vilka har ni fått offerter ifrån??

kan verkligen rek. roberts företag där han jobbar, då dem är sjysta, är duktiga & gör ett bra jobb måste jag säga.

lycka till i alla fall:-) & hoppas lovisa kryar på sej.