tisdag 2 mars 2010

Huddik.

Ja, nu har vi varit upp till Huddik och tagit bort Lovisas lymfkörtel. Det var tydligen en sådan sa doktorn, men att de ibland inte gick ner av sig självt och då brukade man plocka bort dem.
Nu när de tog bort den så skickar de iväg den på mikroskopisk undersökning. Så vi skulle få svar inom 2-3 veckor. Men vi får ett svar iaf.
När vi kom upp dit vid kl. 7 så fick vi först träffa 2st narkossköterskor efter varandra.
Sedan fick vi träffa doktorn. Det var samma som vi träffade inne i stan.

Jag som gruvat mig som tusan så självklart så började tårarna rinna bara de började prata om hur det skulle gå till. De sa att jag inte var den enda som reagerat så. Men det är ju ganska förståeligt.
Vi hade satt på ett embla-plåster i armvecket på Lovisa innan vi åkte hemifrån så de satte in en nål där och sedan gav de henne sömnmedel genom den. Hon reagerade inte alls när de gick in med nålen i armen. Vi som satt och höll fast henne.
Hon var nedsövd i ungefär 2 timmar. Jag fick följa med in i operationsalen och vara med henne när hon sövdes ner. Sedan fick jag gå ner och fika i cafeterian med Kennet. Vi satt därnere i 30 minuter innan de ringde till Kennets telefon.
Sedan låg hon på uppvakningsavdelningen i 45 minuter innan hon vaknade. Själva ingreppet hade tagit en kvart ungefär.
Sen när hon vaknade var hon helt groggy. Det tog ett tag för henne innan hon var stadig igen. Vad ovant det var, man är ju van att hon är stadig.
Jag menar är de tex 8 månader gammal så är man ju med hela tiden pga av att de är så ostadiga, men nu kan hon ju det där själv liksom. Fast inte då då heller. :)
Sedan fick hon en piggelin inne på uppvakningsavdelningen. Jag tror att jag aldrig har sett Lovisa äta så glupskt nån gång. Sedan fick vi komma in på dagkirugin igen och där fick hon en stor yoghurt som hon åt upp hela lika glupskt.
Sedan åkte vi hem och hon sov nästan hela vägen hem. Vi stannade på Barnens Hus för vi tänkte att Lovisa skulle få välja några leksaker för att hon hade varit så duktig.
Hon valde en badanka, en "Drömmarnas trädgård"-film.
Hon har nog inte riktigt förstått det där med att hon fick välja exakt vad hon ville. :)

Efter det så åt vi på McD. Och det är verkligen inte gott heller. Usch, det var säkert 1 år sedan jag åt där sist. Och det var lika äckligt nu oxå. Blä. :(
Nej tacka vet jag Max. Synd att det ej finns i Söderhamn.

Nu har vi tagit bort plåstret och tejpen som satt där. Det ser jätte-fint ut. Det syns knappt att de har skurit där.
Vi tog bort det i lördags innan hon fick sin godispåse. :)
Vi satte på ett vanligt plåster därefter & det skall vi ta bort nu i veckan här.

Men nu till helgen skall jag nog åka till Bollnäs och lämna in våran tv som vi har i sovrummet för dvd-spelaren i den har gått sönder. Med eller utan Kennet. Kanske mamma vill följa.
Och när jag letade bland papprena idag hittade jag kvittot.
Och såg att vi tecknat 3års-försäkring när vi köpte den. Gud vad skönt!
Den dvd:n har krånglat länge den och nu har den helt gett upp. Men titta på tv funkar iaf.
Men tråkigt om Lovisa skall ligga i vår sång och titta på nån film när man får hålla på en 15-20min innan filmen hoppar igång. Lovisa har i regel somnat innan.

Och då skall jag nog äta på Max, jag har varit sugen på det nu i säkert 1 månad.

Nej, nu slutar jag, så nu skall jag åka hem. =)
Imorgon är jag ledig. Det skall bli väldigt skönt.

1 kommentar:

Heidi sa...

Oj, jag har inte hängt med här alls märker jag. Va bra att det gick bra för Lovisa. Och jag förstår att du reagerade som du gjorde. Kan inte vara skoj när dem skall sövas!

Ja, det var skoj att paketet kom tills jag hade provat det som var i. Passade inte alls. Allting var för stort. Antingen har jag krympt eller så har dem gjort storlekarna större. Jag fattar ingenting. Trist iaf. Men jag behöll iaf 4 plagg av 6. Hoppas det passar bättre för dig :-)

/H