onsdag 18 november 2009

Tisdag

Ja, ny vecka igen. Gud vad tiden går fort.

I tisdags förra veckan så skrapade jag en skåpdörr och fy tusan vad jag fick slita för att få av färgen. Det var liksom dubbla lager färg. Kände mig helt slut efteråt.
Sen skrapade jag mer under torsdagen och även lite på lördagen, så nu ärjag blir klar med färgskrapningen och kan börja slipa den.
Tänkte försöka göra det på torsdag. Slipmaskinen väsnas ju en del så det kan man ju inte hålla på med när Lovisa har gått och lagt sig.

Tänkte försöka hinna klart med det innan jul, men det är lite väl tilltaget kanske. Det tar nog lite tid med tanke på allt jobb det är på den.

Kennet målade tröskeln, fönstret, dörrfodret uppe i datarummet.
Sen målade han även tröskeln och dörröppningen in till köket och det vart en väldig skillnad. Den har ju varit omålad ända sen Kennet byggde den, dvs för 1-1,5 år sedan.
Känns väldigt skönt att den är målad.

Förra veckan och helg hände det väl inte så mycket.
Björn & Maria kom ut och hälsade på på lördagen för att vi skulle gratta honom för at han fyllt år. Det var ju meningen att vi skulle komma in till dem, men de lånade med sig Louise från hennes pappa så hon & Lovisa fick leka med varandra.
Sen på söndagen så åkte vi in till stan och handlade och sen därefter så åkte jag & Lovisa hem till Elsie och hälsade på min syster Tina med familj som var hemma på en snabbvisit från Malmö.

Veckan som kommer nu jobbar jag dag måndag-tisdag.
Sen kväll onsdag-torsdag & sen dag på fredag.
Igår måndags så var det en kille från securitas hos oss och informerade oss om hemlarm. Vi tyckte det lät jättebra och bestämde oss för att ta det, men sen ångrade vi oss efter han åkt så vi ringde till honom och avsade oss det. Det var ganska dyrt.

Idag tisdag har jag fått gått på utbildning på jobbet. Hann inte ens börja jobba så skulle jag iväg på utbildning. Men det är ju bra att man får lite utbildning, så man inte blir helt tafatt när det ringer.
Sen idag, tisdag när jag slutar vid kl 16 skall vi hem bara och äta mat och sen skall jag & Lovisa åka hem till Victoria & Robin och hälsa på så Robin & Lovisa får leka lite med varandra.

Jag skall försöka blogga nå mera i veckan här.

Inga kommentarer: