måndag 16 november 2009

Ny vecka.

Ja, nu är det en ny vecka igen.
Veckorna går så fort tycker jag. Men det är skönt att det går fort tills det är helg.

Helgen som var så fick vi besök av Jon, Christian, Tommy & Tim.
Vi la lite pussel då på kvällen. Det vart nästan färdiglagt.
Jag & Kennet la färdigt det när Kennet kom hem från Peter & Victoria.

Sen söndagen fick vi besök igen och då gjorde jag en tacopaj som alla åt av.
Hittade ett recept på internet som vi provade, men jag vet inte om jag tyckte om degen riktigt. Men det gick att äta iaf.

Idag måndag så har jag skrapat lite färg på skåpet och när jag är ner i källaren så tyckte jag att jag hörde några konstiga ljud från dörren utifrån.
Jag öppnar dörren till pannrummet och ser handtaget åka upp och ner och jag tänkte att det var Elvis (katten) men sen såg jag en keps och lite hår och gud vad jag blev rädd. (!)
Jag la benen på ryggen och började springa uppför trappen hemma.
Sen efter halva trappen insåg jag att det nog var sotaren.
Jag hade helt glömt bort att han skulle komma, så han får komma nån annan dag eftersom jag ej slagit av pannan heller så..

Idag fyller min bror Björn år! Grattis till honom.
Men eftersom jag jobbar alla kvällar denna veckan så blir det väl kanske att vi grattar han i helgen istället, om han ej jobbar dvs.
Det återstår att se.

Nej, nu skall jag dega lite till innan jag slutar. Världens segaste kväll.

Inga kommentarer: