tisdag 10 november 2009

Tisdag.

Sitter inne på jobbet just nu. Jobbar kväll varje dag denna veckan. Sen dag på fredag of course.

I veckan som var så hade ju Lovisa feber på måndagen och hon var hemma med mig måndag och tisdag och sedan gick hon på dagis resten av veckan.
Helgen som var har hon var lite mer gnällig än vanligt och i söndags när vi var hemma hos pappa så fick hon feber igen.
Så vi åkte hem och gav henne alvedon och då blev hon pigg igen.
Hon tog isf ett powernap i bilen hem oxå så.. Men sen fick hon inge mera feber heller.
Dock söndag kväll så somnade hon väl typ halv 12 i våran säng eller nå.
Sen igår måndags så somnade hon vid halv 12 igen. (i våran säng). Lördag somnade hon kl 01.20. (!)
Så idag har vi bestämt jag & Kennet att vi läre vara stenhårda på henne nu och inte låta henne sova hos oss direkt utan sova i sin säng och inne på sitt rum.
Så nu får hon stå och skrika bäst hon vill. Jag tror att hon inte kan somna själv längre.
Det har hon ju lärt sig tidigare. Så det borde inte sitta så långt inne.
Men det är väl bara det att hon blivit bortskämd nu för att hon varit lite sjuk.
Men nu så..

(Gick inget bra för Kennet tydligen, då hon tydligen låg i vår säng igen för att han skulle få sova eftersom han kliver upp tidigt). Typiskt att jag inte är hemma. =/

Idag har jag varit duktig och städat källaren inför kommande brandbesiktningen på torsdag.
Vi rev ju ur "skrubben" bakom garderoberna i sovrummet i helgen för att rensa inför besiktningen.
Så nu har har vi fått ihop några säckar som vi skall slänga och några säckar som vi skall köra till Mias loppis.
Skönt att ha rensat lite.

Imorgon blir Lovisa hemma med mig. Mamma skall väl komma ut en sväng oxå.
Skall väl plocka lite hemma imorgon.

Nej, nu skall jag åka hem.

Inga kommentarer: