lördag 22 november 2008

Ost & Kex. =)

Ja, då har jag precis lagt Lovisa. La henne vi 22.15. Lite sent kanske, men vi skall ändra på det sen när hon lärt sig somna själv.
Ikväll när jag la henne tog det bara 5 minuter ungefär innan hon slappnade av & somnade.
Skönt att hon lärt sig. Det tog bara en vecka då alltså, som förra gången. =)

Idag var jag, Kennet & Lovisa ut & skulle bära pellets ner till boden som vi förvarar det i, vi hann köra ner en varsin skottkärra med 5 st säckar på & sen kom Tommy & Tim & hjälpte oss så då gick det undan.
Det var iofs bara 2 pallar som vi skulle få undan oxå så..
Sen gick vi in & drack kaffe & sen gjorde jag mat åt alla. Tommy & Tim stannade här och åt de oxå.
Det är så roligt att se hur Lovisa skiner upp varje gång Tim kommer hit. =)
Tim ritade en massa nu när han var här, Lovisa satt och tittade på hon. =)

Sen när Lovisa sov middag satte Kennet upp nya lampor på bron (som lyste skit-starkt så vi skall ta ner dem igen) & jag gick ner i källaren & skrapade av all färg från byrån.
Skönt att ha det gjort.
Så nu skall jag skrapa av lite till sen skall jag spackla den & sen slipa den. Sen skall jag måla den vit.
Från början tänkte jag luta av den men sen när jag började skrapa av färgen så såg jag att träet är alldeles orange, det har liksom sugit i sig pigment genom alla år som den stått. (Byrån fick vi med i husköpet).
Visst skulle det säkert gå och göra den fin trä-ren oxå men det kommer ta dålig lång tid och jag känner att jag inte har tid med det & sen är det fint med en vit byrå oxå. =)
Skall sätta nån spegel över och sen några lampor på sidorna av spegeln nere i hallen.
Jag hoppas på att hinna klart med den innan jul men det har jag svårt att tro.
Kennet trodde vi skulle lyckas med det han. Men med tanke på att de dagar jag är ledig går åt att Kennet har så himla mycket att göra så blir inte mina göromål så prioriterade heller. =/
Genom att jag jobbar de flesta kvällarna så finns det inte så himla mycket tid till att hålla på med den.
Man vill ju inte direkt gå ner i källaren och slipa spackel 2 timmar innan man skall åka & jobba eller nåt.
Då vill man ju helst duscha efteråt. Då tillkommer plattning av hår som tar en evighet.

Ikväll har jag & Kennet ätit ost & kex. Fast jag glömde köpa päron & det var ju lite synd men jag får försöka komma ihåg det nästa gång. Lovisa åt ost & kex med mamma & pappa hon oxå.
Vi har druckit lite vin till iaf. Sen har jag tagit en öl oxå, gott - det är inte ofta man unnar sig nåt nu för tiden heller. =)
Sen gick jag & Lovisa och badade henne i baljan och satte sen på pyjamasen.
Nu har Kennet somnat nere i soffan (somnade kl 22) så nu funderar jag allvarligt talat på att gå ner i källaren igen och fortsätta med byrån. Jag är inget trött heller. Jag skulle kunna dricka mera vin & öl jag. =)

Det går mycket bättre med jobbet nu iaf.
Men visst får man fortfarande fråga om hjälp ibland men det är inte lika ofta iaf.
Jag fick min första lönespecifikation igår och jag blev faktiskt nöjd med vad jag fick.
Jag hade räknat med att få hälften av det jag fick, trodde det skulle bli struligt att handla julklappar denna månad men det ser ut att lösa sig. Skönt!
Det är ju efterskotts-lön på Teleperformance så jag fick bara för 3 veckor nu. 1 veckas kurs och 2 veckors arbete.
Jag skall försöka jobba mera. Jag har ju hittills varit ledig 2 dagar i veckan och jag funderar på att bara var ledig 1 dag i veckan, ja vi får väl se hur det blir.

Nej, nu skall jag gå ner igen.
Tack för mig. =)

Inga kommentarer: