måndag 10 november 2008

Ett tag sen nu. =)

Ja, det var ett bra tag sen jag skrev i bloggen.
Jag tycker aldrig att man har tid nu för toden när jag jobbar på kvällarna.
Det går bättre med jobbet iaf. Men jag har ju fortfarande en liten klump i magen när jag skall åka dit. Men det brukar släppa efter ett tag, om det inte är kö.
Kul att träffa lite folk. =)

Jag och Kennet var ner till Stockholm förr-förra helgen med Kennets jobb.
Vi var på en teater som hette "Det våras för Hitler".
Den var jätte-bra men det blev lite segt på slutet.
Efteråt åkte vi och åt på Restaurang Agaton i gamla stan.
Men det blev strul där på restaurangen.
De på restaurangen sa att vi var 40 minuter försenade när vi i själva verket var bara 10 minuter försenade.
Den personen som bokade bord åt Kennets chef måste ha informerat Kennets chef fel.
Sen satte vi oss nere på undervåningen och fick sitta där en halvtimme och då kom den oförskämda servitören och frågade om vi trodde att vi skulle hinna äta färdigt på 2 timmar.
Och vi sa att "vi får se". Vad får man för intryck dårå liksom!?!
Sen efetr en 10 minter så kom hovmästaren ner och frågade om vi skulle kunna tänka oss att flytta oss. Så vi gjorde det, skönare att kunna sitta utan nån begränsad tid.
Men vad är det för service då. vi var ju ändå ett sällskap på 12 personer.
Sen fick de steka om min biff oxå, så det vart bara struligt.
Efter att vi hade ätit färdigt gick vi tillbaka till hotellet och satte oss nere och drack lite öl och jag köpte en drink.
Sen gick jag & kennet upp och la oss vid 00.20.
Det blev mycket lugnare denna gången om man skall jämföra när vi var ner för 4 år sedan, då var vi till Wallmans. Det var nästan roligare det.

Bild på mig & Kennet nere i Stlm, på restaurangen.
Nu sitter jag inne på jobbet. Jag har inte fått några samtal alls ännu.
Jag hade ramlat ur agent-listan tydligen. Väldigt udda att det kan hända eftersom jag har jobbat här i 3 veckor redan.

Hörde av Jonita att skulle få huset sålt oxå, skönt för dem att det gick relativt fort iaf. =)

Nej, nu skall jag kika vidare.

Jag skall försöka bli bättre på att blogga. =)

Inga kommentarer: