lördag 15 november 2008

5-minuters-metoden.

Ja, det har väl inte hänt så mycket sen sist jag skrev.
Vi var hem och hälsade på Kennets bror Tommy idag och tittade hur det gick för honom med hans kök som han har budget-rustat litegranna.
Det blev bra tycker jag. Förutom att han har mörkgråa luckor och det är helt okej men sen har han målat "halv-träpanelen" i samma gråa färg oxå så det tycker jag blir lite mörkt men det var bara tills-vidare sa han.
Så vi får väl se..Sen var Tommy, Tim och Christian hem hit och hälsade på och Tommy hämtade en fönsterbräda och spotlights som vi ej har nån användning för.

Annars så har jag lagt Lovisa med 5-minuters-metoden ikväll.
Vi började med det i våras här och vi skötte det bra och det fungerade väldigt bra, tills Kennet fick semester då vi vart lite slarviga och tappade de rutinerna och sen blev Lovisa sjuk och sen har det inte blivit att vi tagit tag i det och sen har hon blivit sjuk igen osv..
Men nu kände jag att det var dags att ta tag i det igen så ikväll testade jag och det tog faktiskt bara 20 minuter innan hon somnade.
Förut när jag började då skrek hon en timme första kvällen.
Jag vet, det låter rått och gör/gjorde ont i hjärtat men de lär ju sig så fort.
Så nu skall Lovisa läggas med hjälp av 5-minuters-metoden i fortsättningen.
Imorgon blir det väl jag som lägger henne igen men sen blir det Kennet som får lägga henne i veckan då jag jobbar kvällar. Förutom tisdag då..
Vi känner att vi måste lära henne att somna med hjälp av 5-minuters-metoden nu innan hon blir för stor.
Vi tänkte att vi skulle få det att fungera innan jul iaf. Lite väl långsiktigt kanske men.. ;)

Vi har sökt dagisplats till Lovisa nu för drygt en månad sen.
Vi sökte på Hjärtats förskola i första hand, sen Bergvik och sist Mo.
Men vi hoppas verkligen på en plats på Hjärtats Förskola. Jag gick ju själv där som barn och sen har jag även praktiserat där när jag gick i gymnasiet.
Jag har tänkt att jag och Lovisa skall åka dit och hälsa på nån dag.
Men jag skall ringa och höra vilken dag de tycker passar bäst.
Jag vet ju inte om de har planerat gjort något nån dag. Lika bra att höra efter.

Nej, nu skall jag gå och rätta till Lovisa och sen gå ner igen och göra mig iordning för sängen tror jag.
Skall se vad Kennet gör först. Han sover säkert nere på soffan (som vanligt) eftersom jag inte har hört nåt från honom på ett tag.

Måste börja fundera över julklapparna oxå.. Jag skall skriva en lista på alla som vi skall köpa julklappar åt, så man har lite ordning på det iaf. =)
Det är ju inte långt dit heller så.. Snart är det ju första advent oxå..

Såg att pappas flickvän Kicki hade fått ett "syskonbarn-barn" nu oxå.
Grattis till Jenny & Henrik till lilla Love. =)

Nej, tack för mig. =)

Inga kommentarer: