torsdag 16 december 2010

Julfest.

Ja, det har väl hänt lite grejer sen sist jag skrev..

Vi var iväg på tjejkvällen, jag & mamma för Jonita kunde inte följa med tyvärr.
De hade jättefina saker där, men den där lampan som jag var ute efter hade de sålt slut på direkt. På en vecka. Då det var lite tråkigt, de var ju så himla fina.
Men de skulle kanske få in dem igen, så jag håller tummarna. :)
Vi köpte iaf en varsin välkomstskylt jag & mamma.

Sen har vi varit på luciafirande på dagis & tittat på när Lovisa lussade. Hon var så söt så. :)
Från första början skulle hon inte vara med, hon skulle vara med mig hon, men sen fick jag lämna henne med en dagisfröken så hade det släppt sen.
Hon sjöng inget men det var roligt att se ändå.
Det var många som var där & tittade. Vi, Lovisas mormor, Lovisas farmor & Lovisas farfar & Åsa.
Eftråt följde mamma med hem & hjäplte mig lite. Skönt det, kunde jag få undan litegranna. Mamma strök 2 gardiner, jag tog undan tvätt & sen bytte vi lakan i sängen. Himla skönt med nya lakan.
Jag hinner ju ingenting om dagarna. :/ Hinner stryka en gardin om dagen typ. Det mest viktigaste vardagliga sysslorna typ plocka ur diskmaskinen & städa i köket det hinner jag med skapligt ändå.

Just nu så håller vi på & förbereder inför jul. Håller på & försker städa undan litegranna &/ pynta litegranna.

Nu till helgen så skall Kennet åka till Stockholm med jobbet på Björn Skifs. Jag skulle ha fått följt jag med, men jag tycker det blir lite krångligt med Melker så därför stannar jag hemma.
Mamma skall komma ut & sova kvar så skall vi göra pepperkakor & pepparkakshus. Jag funderar på om jag skall göra knäck & ischoklad oxå, men vi får se vad vi hinner med.

Nu är jag praktiskt taget klar med julklappshandlingen iaf. Jag har bara Melker & Emma kvar & de är ju inte så svåra att handla åt. Jag får ta det till veckan.

Nej, nu skall jag börja förbereda maten tills jag skall hämta Lovisa.
Det är julfest på dagis vid 16 idag & då måste vi ju hinna äta innan.
Tänkte göra ugnspannkaka, det är ju lätt det om jag vispar ihop smeten nu & sen slänger jag ner det i en plåt & in i ugnen när vi kommer hem från dagis.

Inga kommentarer: