fredag 3 december 2010

Bvc

Ja, i onsdags så var vi ju på bvc jag & Melker.
Han vägde prick 5000 gram och var 58,5 cm lång.
Alltså hade han gått upp 340 gram &b växt 2,5 cm sen förra gången.
Jag frågade ang. ersättning oxå & eftersom han går upp av min mjölk och ligger bra på kurvan så trodde inte hon att jag skulle behöva ge någon ersättning. Inte ännu iaf.
Men jag tror & hoppas att han skall klara sig på min mjölk.
Men hittils så har det ju gått bra, så det skall nog göra det fortsättningsvis oxå.
Bvc-sköterskan sa att det är ju i regel de första 3 månaderna som man inte får så mycket gjort själv eftersom de kräver så mycket uppmärksamhet i början. Och så är det ju.
Men jag blev nog kanske lite bortskämd med Lovisa när hon var liten.
Även om hon ville vara med väldigt mycket oxå så vill Melker vara med ännu mer. :)
Men det är ju roligt det oxå, men ibland vill man faktiskt typ duscha eller plocka undan en tvätt. Men det blir ju bättre och bättre så.. :)
Nu till helgen så skall vi åka på julbord med Kennets familj.
Vi skall åka till Kilafors Herrgård. Det skall bli roligt att träffas allihopa, det var ett tag sedan nu. Sen kommer Kennets bror hem från Uppsala oxå. :)
Syskonmys på hög nivå. :) Melker fick en lite rolig min.

Såhär ser vårat vardagsrum ut just nu. Knäpper bara på tv:n där vi har de nya möblerna. I den andra hörnan är det inte riktigt klart ännu. :)
Det skall ju upp lite grejer på väggarna oxå. Måste bara komma på vad bara. ;)
Det känns väldigt skönt att vi har fllyttat in i vardagsrummet igen. Skönt att vi hann innan jul. :)
Just nu så håller vi på & pyntar lite inför julen. Men jag måste köpa lite mera tomtar. Jag har väldigt lite tomtar har jag upptäckt.
Igår var jag & kollade efter lite julklappar inne i stan, men jag kom iväg så sent så jag hann inte kolla så mycket. Men jag skall ägna tisdag & onsdag nästa vecka till att åka & leta så jag blir klar nångång. Men jag hittade 2 st igår iaf. Det är ju så himla svårt till mina syskonbarn som är 11 år , 2st 9 år , 6 år & sen finns det en 1,5-åring oxå, men till han blir det ganska lätt.
Men som det är nu så har jag 7 st barn att köpa åt.

Inga kommentarer: