tisdag 30 november 2010

Handling.

Ja, igår var vi in på Coop och köpte listerna till vardagsrummet + lite mat.
Så Kennet satte upp dem när vi kom hem.
Det är så skönt att rummet äntligen är klart.
Kennet skall städa av ikväll så skall vi flytta tillbaka alla möblerna in dit.
Vi var även in på jysk igår för att vi skulle köpa tv-bänken som det rea på just nu & då såg vi ett fint soffbord som det oxå var rea på, så vi slog till & köpte båda.
Så vi skall väl skruva ihop dem ikväll oxå om vi hinner med.

Tv-bänken Annica.


Soffbordet Maui.

Hoppas att det blir fint härhemma hos oss med de möblerna.

Idag är Lovisa på dagis. När jag lämnade henne blev hon lite ledsen, men jag lyckades övertala henne att stanna kvar.
Men jag ringde & sa att om hon blir jätte-ledsen & vill vara hemma så får de ringa så hämtar jag hem henne.
Men de har inte ringt ännu, så det går nog bra skulle jag kunna tro.


Imorgon skall jag & Melker på bvc. Det skall bli spännande & se hur mycket han har gått upp. Förra gången hade han gått upp 470 gram på lite drygt 14 dagar. Sist vägde han 4660 gram & var 56 cm lång. Jag jämförde med Lovisa när hon var 6 veckor & då vägde hon 6200 ungefär så han är lite kraftigare. :) Men han är ju pojk oxå så..

Melker skall vara med väldigt mycket. Han vill stå mycket i ens knä & helst vara uppe i famnen. Han tycker inte om att ligga själv. Så han är rättså onöjd ibland. Han sover ganska lite under dagarna oxå. Lika som Lovisa. :)
Fick höra att en annans barn var sådär innan de började med ersättning.
Men det känns inte som om det är det med Melker heller, han sover ju hela nätterna förutom matning var 3-4:de timme & går upp i vikt & följer kurvan.
Jag tror han blir mätt men inte tycker om att ligga själv helt enkelt.
Men jag skall fråga bvc-sköterskan iaf för att höra vad hon rekommenderar. Jag vill ju helst inte ge ersättning alls, men det är ju tur att det finns utifall de inte blir mätta på den mjölken man har.

Nej, nu skall jag dricka upp mitt kaffe & gå & slänga in en tvätt. Så jag hinner lite innan Lovisa skall hämtas.
För nu sover Melker en stund kanske, han har varit vaken sen 9:30 ungefär. (läs. hoppas att han sover.. ) ;)



Bilder lånade ifrån jysk.se

1 kommentar:

jozzan sa...

Vi var och kollade på detta bord idag, tyckte det var konstigt att det är skruvar under korgarna då visningsexet på jysk var slitet av skruvarna. Är det så på ditt med? Sen tyckte jag att bordsskivan såg väldigt dammig ut fast det var färgen som var sån. Är det så på din? Tänkte ev. köpa ett sådant imorgon.
Tacksam för svar i min blogg så jag inte missar kommentaren.
MVH Josefin