måndag 29 november 2010

Melker.

Ja, nu har lilla killen äntligen kommit. :) Pappa upp i dan. :)
Det slutade med att jag gick 6 dagar över tiden. Det startade på 5:de dagen över men, det hann bli ett nytt dygn innan han ville titta ut.
Det började som en vanlig förlossning, vi kom in kl 3 på bb. Men sen vid kl 09 så visade det sig att jag inte öppnat mig nå mer än 9 cm på tre timmar så då beslutades det att det skulle bli kejsarsnitt. Vi fick vänta en timme på doktorn bara men sen förlöstes han vid 12:30. En liten kille som vägde 3242 gram & 51 cm lång. Jag trodde han vägde mycket mindre än Lovisa för han såg så mycket mindre ut än henne men han vägde ju lite mer än Lovisa. 52 gram för att vara exakt.
Han förlöstes kl 12:30 på fredagen den 8 oktober & dagen efter kom Lovisa & hälsade på & sen åkte hon hem med farmor & Hasse & vi stannade lite till men sen åkte vi hem vid kl 19 ungefär. Allt gick ju så bra med allt så vi ville åka hem. Och det var jätte-skönt att få komma hem.


Sen var vi upp till Huddik på måndagen för att ta PKU-prov på Melker samt hörselkontroll och kontroll av mitt sår. Det visade sig dessvärre att mitt sår hade spruckit upp. :( Det hade öppnat sig ungefär 5 cm långt och 4 cm brett. Så det kändes inget kul heller. Barnmorskan tejpade ihop det (lite slarvigt kan jag tycka). Men sen var jag på Linden dagen efter & så la de om det igen. Min svärmor som är distriktsköterska har varit hit & lagt om det en gång i veckan ungefär. Så det har man ju sparat mycket pengar på.


Nu är det läkt iaf, men jag kommer väl att få en liten grop där på vänstersidan, men det är väl bara "gilla läget". Skönt att allt var bra med Melker iaf, huvudsaken han mådde bra.
Det tog 6 veckor för det att läka istället för 2 veckor då.
Mamma hade hört om någon på radion som hade haft ett liknande scenario som mig. Att personen inte öppnade sig nå mer, då hade de dragit ut bebisen med sugklocka och då var den dödfödd. Fy vad hemskt.
På mig kom de inte åt att sätta sugklocka, och det var väl kanske lika bra det.


Vi har renoverat vårat vardagsrum nu iaf. Äntligen!
Kennet ansåg att han hade gott om tid tydligen när han var hemma de 10 dagarna så vi plockade ur rummet och Kennet & Lovisa började riva tapeter.
Nu är det bara golvsocklar kvar och det skall vi in och köpa idag är tanken.
Det blir skönt att det blir klart innan jul.



Det är tänkt att tv:n skall hänga där i "hålet" och sedan är det nytt golv lagt nu. Skulle till att lägga upp en till bild, men det gick inte att flytta den så jag struntar i det. I nästa inlägg kanske jag lägger upp den. Vi har satt nytt tak nu och sedann är det nytt golv oxå. På denna bild är det inte riktigt klart ännu.

Jul skall vi nog fira härhemma. Vi har börjat lite smått med julklappshandlingen. Skall försöka åka iväg nån gång under veckorna jag & Melker & leta lite mera.

Jag skall försöka blogga lite oftare nu. :)

Inga kommentarer: