fredag 24 september 2010

3 dagars övertid.

Ja, nu har jag gått 3 dagar över tiden. Lite tjatigt, men inget som direkt förvånar mig eftersom jag inte har haft nå känningar & sedan gick jag ju över 13 dagar med Lovisa oxå.

Jag är less på denna väntan. Just att inte veta hur det sätter igång. Det jag är mest orolig över att det skall bli krångligt med barnvakten när det väl gäller.
Jag skulle ju vilja att det startade på dagen, på helgen helst. Men det går ju att önska.. :)
Allt är väl klart härhemma iaf. Spjälsängen ihopskruvad & bäddad. Alla kläder är tvättade och väskan är så gott som packad, det enda som saknas är necessären. Men den kan man ju inte packa ner riktigt ännu heller så..
Jag tog fram kameran i helgen (som ligger i väskan) för att ta ett kort på Lovisa & då var den helt död. Tur att jag tog fram den & upptäckte det så jag kunde ladda batteriet.
Kul att vara på förlossningen & vilja ta kort när bebisen är född & kameran är helt död. Vilket mardrömsscenario.

Det var ju skönt ändå att bebisen stannade inne tills det hann bli oktober-månad iaf. Eftersom det inte fyller någon i oktober & så den får en egen dag. :)

Det är konstigt att det inte startar ändå, för jag tar det inte nå vidare lugnare nu än tidigare heller. städar härhemma som vanligt & är ute & krattar & grejar, men lika händelslöst för det.

Jag var i telefonkontakt med barnmorskan igår, för jag hör tydligen till Huddik nu så jag skall inte gå nå mer till henne, och hon bokade en tid uppe i Huddik åt mig för en "vecka 41-kontroll" tisdagen den 12/10. Men jag hoppas jag slipper åka på den kontrollen.

Annars har det inte hänt så mycket härhemma heller. Vi har fortfarande inte varit och tittat på tapeter & golv än heller. :)
Men nu har ju nog bestämt mig för en tapet iaf. Men man får väl se när man kommer in & tittar.
Men nu låter det som om vi ev. skall göra klart badrummet uppe först.
Vi funderar på att ta hit någon som får komma & kolla & lämna en offert på hur mycket de skulle ta för att lägga in plastmatta.
Det vore ju väldigt skönt om badrummet blev klart. Både jag & Kennet saknar badkar så himla mycket. Sedan vore det lämpligare sen när man skall bada Lovisa & roligare för henne oxå. :)

Nej, nu skall jag nog åka in till stan snart & köpa vitaminer & byta storlek på ett par byxor åt Lovisa som jag köpte igår som är alldeles för stora för henne.
Man läre väl passa på när man kan åka. Men jag vill inte ta mig för alltför stora utsvävningar heller.
Men kläderna på Lindex går ju åt så fort de, så jag känner att jag inte vänta med att åka in heller för då är de säkert helt slut istället.
Gud vad jag tycker det är dåligt med lite tjockare jackor på både Kappahl & Lindex. Lovisa skulle ha haft en som är lite tjockare än en fleecejacka men inte lika tjock som en vinterjacka.
Visst de har en på Lindex för 599:- men den är jag inte så sugen på att köpa. lite i det dyraste laget kanske..

Nej, nu skall jag stoppa nå i magen & sedan åka.

Inga kommentarer: